POGON NA SVE KOTAČE

Vozili smo Porsche Taycan Cross Turismo: Električna limuzina stvorena za pistu, ali i za blato

Najsnažniji Turbo S razvija 761 KS u overboostu i s jednim punjenjem prevali 412 kilometara
Porsche 

Shooting brake? Ni slučajno. Crossover? Još manje. Porsche ga naziva Cross Utility Vehicle ili, skraćeno, CUV. Bez obzira na naziv, mjesta je u unutrašnjosti u izobilju zahvaljujući višem krovu. Sa svojih 1,41 metrom Cross Turismo je, naime, lijepa tri centimetra viši od običnog Taycana (1,38). Prednost? Sprijeda je tri, a straga čak pet centimetara više prostora za glave, pa se putuje još opuštenije.

image
Porsche

Isto vrijedi i za prtljažnik, koji umjesto mršavih 366 litara kod običnog Taycana proguta priličnih 466 litara (s preklopljenim naslonom čak 1212). Drugih promjena u unutrašnjosti gotovo da i nema. Jedina bitna novost tiče se elektronike, a riječ je o specijalnom načinu rada koji na makadamu daje mrvicu više slobode motoru, upravljaču, torque vectoringa, diferencijala, pomoći pri kretanju, sigurnosnoj elektronici…

image
Porsche

Uključuje se pritiskom na natpis Gravel pri dnu na dodir osjetljivog zaslona na središnjem tunelu. I u popularnom paketu Sport Chrono po prvi je puta na vrhu instrumentne ploče moguće umjesto sata naručiti kompas. Cross Turismo se ne nudi u osnovnom izdanju kao obični Taycan. Drugim riječima, dolazi isključivo s dva elektromotora i pogonom na sva četiri kotača, zračnim ovjesom i snažnijom litij-ionskom baterijom od 93 kWh. I nije puno skuplji od običnog Taycana, u prosjeku oko 10.000 kuna, što će reći da se cijene kreću od 764.072 kune za Taycan 4 Cross Turismo do 1,522.149 kuna za najsnažniji Taycan Turbo S Cross Turismo.

image
Porsche

Kao i limuzina, i Cross Turismo se kotrlja na električnoj platformi J1. U prijevodu, dva elektromotora - po jedan za svaku osovinu - putem torque vectoringa prenose okretni moment na sva četiri kotača. Najsnažniji Turbo S razvija 761 KS u overboostu i prema obećanju tvornice s jednim punjenjem prevali 412 kilometara.

image
Porsche

Kao Turbo, na raspolaganje stavlja 680 KS i 450 kilometara. Taycan 4S razvija 530 KS uz 407 kilometara, dok osnovni Taycan 4 ima 408 KS i prevaljuje 431 kilometar. Ovisno o pogonu, do stotke stiže za 2,9 do 5,5 sekundi, a za 12 sekundi i do 200 km/h. Litij-ionske baterije smještene su u pod, s rupom ispod nogu putnika na stražnjim sjedalima pa se straga sjedi sasvim opušteno. Baterije se zahvaljujući 800-voltnoj tehnologiji s početnih 5 napune na 80 posto kapaciteta za 22,5 minuta. Nedostaci? Minimalni.

image
Porsche

Cross Turismo je zbog dodatnog aluminija na karoseriji i torzijskih ojačanja teži 25 kilograma, što je zanemarivo u usporedbi s ukupnom težinom od čak 2,3 tone, ali i snagom od 761 KS (Turbo S). Cross Turismo je nevjerojatno okretan na zavojitoj cesti, u prvom redu zahvaljujući upravljanju na sva četiri kotača (4WS). Zbog velike težine ne poskakuje na neravninama, a kao svijeća je miran i na autocesti, pri brzinama iznad 200 km/h.

image
Porsche

Ljute nas jedino neugodni udarci na kratkim poprečnim neravninama. Je li Cross Turismo, kao i u slučaju Panamere Shooting Brake, u stvari ljepše izdanje Taycana stvar je osobnog ukusa, ali praktičnije u svakom slučaju jest. I tek neznatno skuplje…

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. listopad 2021 00:29