StoryEditor
GUŠT ZA VOLANOM ZAJAMČEN

VOZILI SMO SUZUKI SWIFT SPORT Zabavna jurilica u kojoj živi duh kultnog Swifta 1.3 GTi iz 1990-ih

Swift Sport nikad nije bio ni najjači ni najbrži među malim paprenim autima, pa to nije slučaj ni sada. No, brojke ovdje ionako nikad nisu bile bitne, mnogo važniji je njegov faktor zabave u vožnji, a on je neupitan. Ovaj Suzuki zajamčeno izvlači osmijeh na lice...
 Suzuki

Od polaska s parkirališta hotela Don Carlos u Marbelli pa do početka uspona vrtoglavo vijugavom brdskom cestom koja vodi do pedesetak kilometara udaljene Ronde prošlo je skoro pola sata, a već dobrano zagrijani, jarkožuti Sport, još uvijek se nije pošteno ni protegnuo. Na prvom dijelu rute - autocesti s tri trake i gustim prometom – to nam i nije bio plan, tim više što su se nad sami jug Španjolske toga jutra navukli teški oblaci koji kao da su jedva zadržavali kišu. I tim više što se i ovaj Swift, tretira li ga vozač kao i svaki drugi, u svakodnevnim uvjetima vozi nenametljivo, s lakoćom, gotovo neprimjetno… Ali kad nam se pred očima, baš na početku te fantastične vozačke ceste, ukazala još i kolona s autobusom na čelu, bilo je dosta odugovlačenja: s odlučnim pritiskom na gas Sport odmah pokazuje i svoju drugu stranu, oslobađajući potencijal nove motorizacije pod prednjim poklopcem. Dobro poznat iz ostatka Suzukijeve ponude, 1,4-litreni Boosterjet turbak zamijenio je 1,6-litrenog atmosterca i premda Sportu to nije donijelo bitno više konja, stvari su se itekako promijenile.

 

Foto: Suzuki

Umjesto nekadašnjih 160 Nm, novi Sport broji 230, a dodamo li tome i da je u međuvremenu na novoj Suzukijevoj platformi Heartec smršavio i lijepih 80 kg (na 975), jasno je i zašto sada stotku hvata za kraćih 8,1 s (-0,6) i juri do bržih 210 km/h (+15). No, baš kao što je to bio slučaj i s prethodnikom, navedene brojke kod ovog su Swifta najmanje važne. Ovdje se računa “fun factor”, a on je kod Sporta neupitan, čak i pored nikad jače i brže konkurencije. Zasluge za to idu i na račun usavršenog 6-stupanjskog mjenjača kraćih hodova, dorađenog ovjesa koji je sada još uvjerljiviji na promjenama smjera, ali i općenito odlično uravnoteženog Swifta: stražnjica ovdje poslušno prati nos i kod ozbiljnih pretjerivanja. Motor mu jako dobro pristaje, nije prenapregnut ni kada se iz njega izvlači maksimum, a veliki plus tu je i izostanak bilo kakve primjetne turbo rupe. Suzuki za njega deklarira prosjek od 5,6 litara i to se čini dosta realnim: nakon stotinjak kilometara čistog brdskog maltretiranja, bez imalo pažnje, nama je računalo prebacilo 8 litara, a na autocesti se spustila ispod 6...

Suzuki
 

A kad se ispuca, vozač (i njegovi putnici) uživat će u dobro poznatoj Swiftovoj kabini, za ovu prigodu oplemenjenom detaljima poput posebnih sportskih sjedala, podrezanog volana, kvalitetnijih i prestižnijih materijala… Zgodan detalj svakako je i činjenica da se između glavnih instrumenata među ostalim može pratiti trenutnu isporuku snage i momenta ili rad turbine, a tu je i sva sila sigurnosnih sustava, uključujući sustav Advanced forward detection za prepoznavanje pješaka, Dual Sensor Brake Support, Lane Departure Warning, Weaving alert… Sve u svemu, sjajan mali auto za puno zabave, ali i sigurnu i udobnu svakodnevnu upotrebu. Kod nas ga očekujemo u lipnju, do kada će biti poznata i njegova točna cijena.

Ukratko

Za činjenicu da ovaj Swift nikada nije neudoban dijelom treba zahvaliti i gumama dimenzije 195/45 R17, s taman dovoljno mesa na bočnicama. Uz karakterističan prednji lip-spojler, jedan od vizualnih znakova raspoznavanja Swifta Sport je i stražnji krovni spojler

Dvije ispušne cijevi i difuzor glavno su obilježje stražnje strane Sporta. Kome je žuta Champion boja previše, tu su i crvena, crna, bijela, siva, srebrna... Ručni je mjenjač preuzet iz prethodnog Sporta te je za ovu priliku dorađen te ima primjetno kraće hodove

Prepoznatljiv kokpit oplemenjen je kvalitetnijim materijalima, a tu je i sportski podrezani upravljač. Info zaslon među glavnim dupljama donosi podatke sustava asistencije i putnog računala, ali i prikaz rada turbine i isporuke snage i momenta

Iza karakteristične maske hladnjaka sjedi 1,4-litreni Boosterjet sa 140 KS i 230 Nm, koji je uz samo 975 kg težak novi Sport glavni “krivac” za puno zabave u vožnji

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. lipanj 2020 12:51