STREETFIGHTER

Vozili smo Triumph Speed Triple 1200 RS: 180 KS doslovno se poigrava 198 kg teškim nakedom

Nova generacija Speed Triplea RS stoji 130.000 kuna, što je 8600 kuna više od prethodnika
Triumph Motorcycles

Počeci Speed Triplea sežu u danas već daleku 1994. godinu, kad je predstavljen prvi streetfighter iz Hinckleya, u čast legendarnog Speed Twina iz 1938. godine prozvan Speed Triple. I gotovo preko noći osvojio srca ljubitelja nakeda, u prvom redu jer je bio pokretan sjajnim rednim trocilindrašem sa 98 konjskih snaga.

Potkraj prošle godine Englezi su otišli korak dalje i s novom generacijom svog popularnog streetfightera Speed Triple 1200 RS hrabro zakoračili u klasu hyper-nakeda, kojom drmaju Aprilia Tuono V4, KTM 1290 Super Duke R, Ducati Streetfighter V4 i BMW S 1000 R.

image
Triumph Motorcycles

Već je na prvi pogled lako prepoznati ružno lijep - ili lijepo ružan, svejedno - streetfighter iz Ujedinjenog Kraljevstva. Ista svjetla kao u kukca, sada doduše s obrvama od svjetlećih dioda, ista vitka linija zahvaljujući trocilindrašu, ista jednoručna stražnja vilica, isti upravljač s retrovizorima na kraju ručica (sada širokim lijepih 13 centimetara).

image
Triumph Motorcycles

Samo je stražnji kraj sad vitak i djeluje prijeteće. Nema više, naime, dvaju nezgrapnih ispušnih lonaca visoko pod sjedalima, već sva tri cilindra ispušne plinove tjeraju kroz jedan sa strane postavljeni lonac, a na kraju je sjedala sad svjetlo kočnice, diodno dakako, u obliku slova T, zaštitnog znaka Triumpha.

I dalje ga, dakako, pokreće poznati redni trocilindraš. Cijeli je blok, međutim, rekonstruiran, a obujam je s 1050 narastao na čak 1160 ccm, što za posljedicu ima i porast snage - s prijašnjih 150 KS na sadašnjih čak 180 KS, dijelom i zahvaljujući najvećem broju okretaja povećanom za 650 okretaja (11.150). Lijepih je to 30 KS više nego u prethodnom Speed Triple S/RS.

image
Triumph Motorcycles

Više od porasta snage, međutim, raduje podatak da je trocilindraš laganiji čitavih 7 kilograma, kao i da su rotirajuće mase u motoru smanjene za čak 12 posto! Ne čudi stoga što se motor brže odaziva na gas i što nakon svake izmjene stupnja prijenosa brže nabire okretaje. Stražnja se guma 190/55 ZR17 na izlascima iz zavoja nerijetko muči da izađe na kraj s masivnim okretnim momentom od 125 Nm pri ne pretjerano visokih 9000 okretaja.

image
Triumph Motorcycles

Kontrola proklizavanja, međutim, reagira nježno i samo je po treperenju kontrolne žaruljice na instrument ploči može zaključiti da smo pretjerali s otvaranjem gasa na Speed Tripleu 1200 RS. Isto vrijedi i za Cornering ABS, čiji se rad uopće ne osjeća na ručici kočnice, a jedini koji grublje intervenira je anti-wheelie.

image
Triumph Motorcycles

Nova generacija Speed Triplea RS stoji 130.000 kuna, što je uobičajenih 8600 kuna više od prethodnika, ali i osjetno manje od KTM 1290 Super Duke R (148.000 kn) ili Ducatija Streetfighter V4 (166.990 kn).

image
Triumph Motorcycles

Speed Triple 1200 RS

Tehnički podaci

Motor 3 cilindra, redni, hlađen vodom,

16 ventila

Obujam 1160 ccm

Snaga 180 KS pri 10.750 o/min

Okr. moment 125 Nm pri 9000 o/min

Mjenjač 6 stupnjeva, quickshift

Prijenos lancem

Okvir dvostruki, aluminijski

Ovjes sprijeda upside-down vilica

ø43 mm i hoda 120 mm,

straga monoamortizer hoda 120 mm

Kočnice sprijeda 2x disk ø320 mm

s 4-klipnim kliještima, straga disk

220 mm s 2-klipnim kliještima

Gume sprijeda 120/70 ZR17,

straga 190/55 ZR17, Metzeler Racetec RR K3

Dužina 2090 mm

Širina 792 mm

Osovinski razmak 1445 mm

Visina sjedala 830 mm

Spremnik goriva 15,5 litara

Težina 198 kg

Cijena 130.000 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. travanj 2024 05:36