HRVATSKA PREMIJERA

Vozili smo Volvo XC40 T5 Recharge: plug-in hibrid troši manje od prijašnjih dizelaša

Isprobali smo profinjeni švedski lifestyle SUV koji u hibridnom režimu rada u lokalnim uvjetima troši 2,5 do 4,5 litre
Volvo XC40 T5 Recharge

U svjetlu činjenice da dizelski motori, htjeli-ne htjeli, postaju prošlost i pitanje je vremena kad će pod pritiskom agresivnih ekoloških lobija posve nestati sa scene, Volvo je postao dio trendovske tehnološke priče čiji su sastavni dio i plug-in hibridni motori. Kompaktni SUV model XC40 jedan je u nizu automobila koji je ostao bez dizelaša, a kao alternativu dobio hibridnu verziju s izvana punjivom baterijom (PHEV), odnedavno dostupnom i na hrvatskom tržištu.

image
Lovro Galović

Kako diše novi pogon u švedskom lifestyle modelu isprobali smo vožnjom od Zagreba do Like i to u snažnijoj i opremom lijepo skockanoj verziji T5 Recharge, ukupne snage 262 KS i 425 Nm, s početnom cijenom 331.000 kuna. U ponudi je i osnovna verzija T4 Recharge od 210 KS, jeftinija desetak tisuća kuna.

Sinergija trocilindarskog 1.5 turbobenzinskog motora od 180 KS, elektromotora od 82 kW, litij-ionske baterije teške 200 kilograma i kapaciteta 10,9 kWh te automatskog mjenjača sa sedam brzina i dvije spojke od starta pokazuje potpunu uglađenost, koja kao maramicom briše žal za brektanjem dizelaša. Krenuli smo s punom baterijom, za koju tvornica obećaje doseg 46 kilometara. Početna vožnja gradom i lokalnim cestama daje dobre mogućnosti rekuperacije energije, a računalo nam uz nešto mirniju nogu na gasu ispisuje realan doseg 42 kilometara.

image
Lovro Galović

Uglavnom, dakle, dovoljno za dnevne migracije do posla. Gas je tek ponekad potrebno bilo jače stisnuti i uz povremeni kratkotrajni angažman benzinca potrošnja se u konačnici zaustavila na 2,6 litara. Izlaskom iz grada na autocestu baterija hlapi za manje od dvadesetak kilometara i pogonsku zadaću preuzima benzinac. Inače, u programu Pure samo na struju je moguće kratko dohvatiti 125 km/h. I na višim brzinama vožnja samo s benzincem je tiha, a snage ima dosta i za puni tempo lijeve trake. Silaskom na državnu cestu mogućnosti regeneracije i samopunjenja baterije rastu, a česte izmjene ritma vožnje starom ličkom cestom pokazuju finu usklađenost rada kompletnog pogonskog sustava. Česte izmjene u radu jedne pa druge vrste pogona prolaze bez ikakvih trzajeva, bez ikakve buke.

image
Lovro Galović

Pretežno smo vozili u kombiniranom hibridnom programu, ali i ostali programi u rasponu od čistog električnog do sportskog imaju svoje specifičnosti, već prema želji ili potrebi. Relativno visko tržište i povećana masa u bržim ulascima u zavoje stare ličke ceste traži dodatnu koncentraciju na inače ugodnom volanu, a pretjecanje dugačkih tegljača na kraćim dionicama često zahtijeva gas do poda. Međutim, impuls snage koji daje dio struje ulijeva sigurnost i Volvo ima dobar “šus”, uz izvrsno prigušen zvuk trocilindaraša.

image
Lovro Galović

Motor je perfektno uravnotežen i da su ispod haube tri cilindra u normalnoj vožnji ni vibracijama ni zvukom nema apsolutno nikakvih naznaka. Sinergija struje i benzina daje i odlične performanse. Međuubrzanje od 60 do 100 km/h traje samo pet sekundi, a stotku se uhvati za malo više od sedam, dovoljno da leđa pri punom gasu dobro pritisnu naslon sjedala. Najveća brzina je ograničena na 180 km/h. Realno, sve skupa puna šaka brade.

image
Lovro Galović

Opuštenosti vožnje pridonosi bogato uređen vozački ambijent u poznatom Volvo stilu, a serijski se isporučuje i kabel za vanjsko kućno punjenje, u trajanju od pet sati. Prtljažnik ima pristojnih 460 litara kao i klasični benzinski modeli, samo je spremnik benzina smanjen sa 54 na 48 litara. Izračun nakon kompletne cjelodnevne vožnje pokazao je da se svakodnevnim punjenjem baterije i uz paralelni rad benzinca u lokalnim uvjetima može računati s realnom potrošnjom oko 2,5 do 4,5 litre, dok sam benzinski motor troši nešto manje od osam litara. Konkurencija? Plug-in hibridne verzije Audija Q3, VW Tiguana, Peugeota 3008, Mercedesa GLA...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. listopad 2021 06:03