Europski birokrati točno znaju kako iz prometa maknuti "prljave dizelaše". Imaju plan već dugo, ali će im trebati još malo vremena da to sprovedu u djelo.
Nedavno smo saznali za čistku koju Bruxelles planira provesti na dizelskim automobilima pod izgovorom smanjenja uzroka nesreća na europskim cestama, a već su pronašli i metodu.
Ako ste uklonili filter čestica (a to nije jedino na što ciljaju), već možete razmišljati o kupnji automobila... ne benzinskog, i oni su na radaru. Nedavno smo pisali o tome da je Europa pripremala nešto vrlo "veliko", poput masovnog uklanjanja dizelskih automobila koje će milijune automobila poslati na otpad.
Bruxelles, dakle, više ne želi dizelske automobile, bez obzira na to koliko novca proizvođači troše na sustave protiv onečišćenja, ali ne mogu "dirnuti" one najmodernije jer su u skladu sa svim protokolima o emisijama.
Međutim, drugi stariji dizelski automobili ne samo da ne zadovoljavaju propise, već ih zapravo zaobilaze. To su oni odobreni prema standardima Euro 4 i Euro 5, posebno oni registrirani između 2011. i 2015. godine.
Velika većina njih je ulazila pod ocjenu ‘vrlo dobar‘, ali tada je filter čestica počeo stvarati probleme. Njegova zamjena bila je preskupa, pa je druga opcija bila oštetiti ga. Na taj način, uvijek će biti tu čak i ako ne radi. A u ovom trenutku Europa zna da na ovakvim cestama postoje milijuni dizelskih automobila, koje želi maknuti s prometnica.
Provjera prisutnosti DPF-a predstavlja glavobolju na tehničkim pregledima vozila, pa Bruxelles traži način da provjeri učinkovitost filtera, a ne samo njegovu prisutnost. Europski tehničari znaju da je jedno rješenje mjerenje neprozirnosti ispušnih plinova, ali to nije metoda koju želi Europski parlament. Navodno nije baš pouzdana i mogla bi dati lažno pozitivan rezultat.
Unatoč tome, Europa želi da dizelski motori Euro 4 budu u skladu s njim. Nasuprot tome, dizelski motori Euro 5 iz 2009., kada je filter postao obavezan, bit će testirani brojačem čestica u praznom hodu tijekom 30 sekundi, mjereći čestice (PM) sadržane u ispušnim plinovima po kubnom centimetru. Ovim testom utvrdit će se je li filter čestica instaliran i radi li ispravno.
Ako ste ga odlučili deinstalirati, onemogućiti mu rad ili vam se začepio ili izgorio, imat ćete problem nakon što se ovaj protokol implementira. Neće trebati dugo, jer se već provodi u Nizozemskoj, Belgiji, Švicarskoj i Njemačkoj. Još nekoliko stotina kilometara i evo protokola na našim vratima.
Zapravo, pola milijuna dizelskih automobila opozvano je u Njemačkoj zbog neispravnog DPF filtera. A budući da su testovi emisije čestica obvezni u zemljama EU-a, jasno je, kako kažu, da će se provoditi i u drugim zemljama.
Međutim, morat će se dogovoriti o maksimalnim ograničenjima, jer se ona trenutačno razlikuju ovisno o regiji. Ali to nije sve, jer je Europa također zainteresirana za utvrđivanje zašto razine čestica mogu biti posebno visoke u određenim automobilima.
Ove čestice posljedica su razine čađe koju stvara motor i ispušni plinovi, a uzroci nisu isključivo okolišni. Također vas se može uloviti s prstima u pekmezu ako ste deaktivirali EGR ventil, ako sustav ubrizgavanja goriva zakaže ili ako se u ulju otkrije previše goriva. Stoga, budite oprezni.
Uklanjanje tisuća automobila iz prometa zbog onečišćenja poboljšat će kvalitetu zraka, ali će i prisiliti mnoge obitelji da kupe novi automobil. Neće imati problema s hibridnim ili električnim automobilom, ali ako je riječ o dizelskom automobilu, morat će ispuniti te uvjete ili prijeći na benzinski automobil, koji je, zasad, siguran.
Zasad, jer zemlje poput Nizozemske provode ispitivanja kako bi proširile metodu brojanja čestica na automobile s benzinskim motorima s izravnim ubrizgavanjem, za koje se danas sumnja da velika većina također emitira značajne razine čestica...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....