sigurno ulaganje

Vrijednost rabljenih dizelaša porasla je više nego bilo koje druge vrste pogona u automobilima u protekloj godini

Vozačima je sve teže kupiti nove automobile s dizelskim motorima jer industrija odlučila stati na kraj toj vrsti ‘prljavog‘ goriva

Dizelsko gorivo (ilustracija)

Vozačima je sve teže kupiti nove automobile s dizelskim motorima jer industrija odlučila stati na kraj toj vrsti ‘prljavog‘ goriva

Vozačima ‘ponestaje opcija‘ jer proizvođači nastavljaju uklanjati dizelske motore iz ponude, a dostupnost je pala na rekordno niske razine. Analiza tržišta pokazuje da je gotovo polovica većih proizvođača već ukinula dostupnost dizelskih pogonskih sklopova.

To se odražava u podacima o registraciji, koji pokazuju da je samo jedan od svakih 18 novih automobila kupljenih ove godine primjerice u Velikoj Britaniji (do kraja travnja) dizelaš, što je pad od 13 posto u odnosu na prvih pet mjeseci 2024. godine. A ne možemo reći da se slične stvari ne dešavaju i na ostalim EU tržištima kao i našem, domicilnom tržištu.

No, tržište rabljenih automobila u Britaniji predstavlja drugačiju perspektivu na razinu potražnje za dizelašima jer vozači i dalje vide njihove prednosti, posebno ekonomičnost i uštedu goriva na dugim relacijama. Najveći trgovac rabljenim automobilima u Britaniji kaže da je prosječna vrijednost dizelaša porasla za 1,6 posto u posljednjih 12 mjeseci - više od bilo koje druge vrste goriva.

image

Audi A6 četvrte generacije (2011. do 2018.)

Izbor novih dizelskih automobila smanjio se za 68 posto u manje od desetljeća, otkrila je analiza tržišta rabljenih automobila Car Gurus prošle godine. Njihov pregled tržišta glavnih automobila otkrio je samo 65 dizelskih opcija kod 30 najpopularnijih proizvođača.

To je oskudna dostupnost u usporedbi s prije deset godina, jer se primjerice 2015. godine u britanskim salonima prodavalo 202 različita dizelska modela, kada je oko polovica registracija novih automobila bila dizelska. A neka velika imena potpuno su ukinula dizelske motore. Opel, koji je 2015. godine imao osam različitih novih automobila s mogućnošću izbora dizelskog motora, sada ih ima točno - nula.

Toyota je u istom razdoblju također smanjila izbor sa sedam dizelskih modela na niti nijedan, a Volvo (osam dizelskih varijanti dostupnih 2015.), Hyundai (sedam), Fiat (sedam), Nissan (šest) i Honda (četiri) također su slijedili taj primjer. Mini je također ukinuo svoje ‘D‘ varijante.

image

Dizelsko gorivo (ilustracija)

Ford je smanjio ponudu s 13 različitih dizelskih opcija u 2015. na samo dvije trenutačno, dok je Peugeot smanjio ponudu s 11 modela na samo nekoliko. Kia i Renault, koji su prije deset godina nudili širok izbor dizelskih motora, danas imaju samo jedan u svojoj ponudi.

Sve skupa je rezultiralo da se u 2024. godini prodalo 123.104 automobila s dizelskim agregatima, a to predstavlja jednu desetinu brojke koja je zabilježena desetljeće prije. Pa zato i ne čudi procvat cijena rabljenih dizelaša u Britaniji. Jer ne možete prisiliti ljude da zavole nešto drugo, ako su oni zagriženi dizel vozači. Monumentalni pad registracija novih automobila ne odražava se na tržištu rabljenih vozila.

Od 7,6 milijuna transakcija rabljenih automobila zabilježenih prošle godine, gotovo 2,7 milijuna bili su dizelski - što predstavlja trećinu (35 posto) svih rabljenih automobila koji su promijenili vlasnika u 2024. godini.

Godinu dana ranije, 2,75 milijuna rabljenih dizelskih automobila pronašlo je nove vlasnike, što je bilo reprezentativno za 38 posto od 7,2 milijuna rabljenih modela kupljenih i prodanih tijekom 2023. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. prosinac 2025 06:47