Na prvi pogled, vijest o padu Jaguarove prodaje u Europi za gotovo 98 posto zvuči kao potpuni slom. U travnju 2025. prodaja Jaguara se urušila za 97,5 posto u odnosu na prethodnu godinu, a ni svibanj nije bio puno bolji, s padom od 93,6 posto. Ukupno gledano, Jaguar je u prvih pet mjeseci zabilježio pad od 77,8 posto u odnosu na isto razdoblje 2024. godine.
No iza tih dramatičnih brojki krije se priča koja nema toliko veze s potražnjom - već s namjernom pauzom u proizvodnji.
Jaguar je još krajem 2024. zaustavio proizvodne linije, pripremajući se za potpuni zaokret prema električnoj budućnosti. Riječ je o radikalnoj transformaciji brenda koji se odavno pokušava ponovno pozicionirati, nakon što je u prethodnom desetljeću izgubio korak s konkurencijom. Gašenje skoro svih modela i izostanak novih isporuka bili su, kako tvrde iz kompanije, dio svjesne strategije. To je pauza kako bi se resetirala ponuda i napravio prostor za potpuno električnu renesansu.
Rezultat svega je taj da su novi Jaguari postali gotovo nevidljivi na europskim cestama i u salonima. Mnogi zastupnici nemaju više od deset vozila na zalihi, a neki uopće nemaju nijednog novog primjerka. No to je, barem zasad, planirano. Iako se može raspravljati o tome koliko je ova strategija pametna, činjenica je da gubitak tržišnog udjela nije posljedica pada interesa, već fizičkog nedostatka proizvoda.
Ipak, unatoč brojevima koji podsjećaju na katastrofu, unutar Jaguara postoji mnogo optimizma. Na nedavnoj prezentaciji za investitore iznijeti su ohrabrujući podaci. Tako su se pohvalili da je promet na službenoj stranici brenda u studenome i prosincu 2024. porastao za 110 posto. Fokusne grupe pokazale su da 20 posto više ljudi sada doživljava Jaguar kao brend za koji vrijedi platiti više, a 23 posto ispitanika izjavilo je da su postali svjesniji postojanja te marke.
Nije nebitno ni to da je agresivna kampanja rebrandinga, iako rizična i po mnogima potpuno promašena, uspjela izazvati znatiželju. A upravo ta pažnja, ako se dobro iskoristi, može postati odskočna daska za povratak.
Jaguarov plan je jasan. To je reinkarnacija kroz elektrifikaciju, uz znatno višu cjenovnu poziciju i ekskluzivniji identitet. No hoće li kupci koji su nekoć birali Jaguar zbog elegancije i tradicije sada prigrliti njegovu modernu električnu viziju uz mnogo više cijene? Vidjet ćemo, no teško je biti optimističan oko toga.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....