JAČANJE OTPORNOSTI

Zabrana izvoza starih automobila iz Europske unije: Ovo je plan za dotrajale polovnjake

Svake godine više od šest milijuna vozila u Europi dostigne kraj svojeg životnog vijeka

Rabljeni automobili (ilustracija)

 Arhiva Cropix

Prođe li prijedlog koji je Europska komisija predstavila jučer, stari, dotrajali automobili više se ne bi mogli prodavati izvan EU i pridonositi nesigurnosti na cestama i onečišćenju okoliša u trećim zemljama te bi se umjesto toga trebali reciklirati.

"Sljedećih će godina na tržište doći sve više automobila s nultim emisijama, čime će se povećati potražnja za vrijednim primarnim materijalima. Današnjim će se prijedlogom osigurati recikliranje i ponovna uporaba što većeg broja tih materijala, čime će se omogućiti novi život sastavnim dijelovima naših automobila i znatno smanjiti ekološki otisak cestovnog prometa", izjavio je izvršni potpredsjednik Komisije Frans Timmermans, nadležan za europski Zeleni plan.

Komisija je predložila uredbu koja bi zamijenila postojeće direktive o otpadnim vozilima i o mogućnosti ponovne uporabe i recikliranja. Komisija tvrdi da bi novi propisi doveli do godišnjeg smanjenja emisija CO2 za 12,3 milijuna tona do 2035., bolju valorizaciju 5,4 milijuna tona materijala i povećanu ponovnu uporabu ključnih sirovina.

“Provedba uredbe dovest će do dugoročne uštede energije u fazi proizvodnje, smanjenja ovisnosti o uvoznim sirovinama i promicanja održivih i kružnih poslovnih modela”, navodi Komisija.

image

Rabljeni auto, ključevi (ilustracija)

arhiva Auto klub/ CROPIX

Osim gospodarskih, ekoloških i socijalnih koristi za EU-u, uredba bi pridonijela većoj sigurnost na cestama u trećim zemljama jer bi spriječila izvoz isluženih automobila i smanjila onečišćenja u zemljama koje uvoze takve automobile.

Svake godine više od šest milijuna vozila u Europi dostigne kraj svojeg životnog vijeka.

Automobilska industrija postat će najveći potrošač ključnih sirovina koje se upotrebljavaju u trajnim magnetima e-motora u Europi. Stoga je jačanje otpornosti EU na poremećaje u lancu opskrbe i smanjenje njegove ovisnosti o uvozu tih sirovina ključno za prelazak na vozila s nultim emisijama - prenosi Hina.

Prema prijedlogu nove uredbe, proizvođači automobila morat će osigurati jasne i detaljne upute za rastavljanje vozila i o tome kako zamijeniti i ukloniti dijelove i komponente tijekom uporabe i na kraju životnog vijeka vozila. Najmanje 25 posto plastike u novim automobilima morat će se dobiti od recikliranja, a od toga najmaje 25 posto mora biti reciklirano iz vozila na kraju životnog vijeka.

Područje primjene tih mjera postupno će se proširiti na nove kategorije kao što su motocikli, kamioni i autobusi, čime će se osigurati sveobuhvatnija pokrivenost.

O prijedlogu Komisije sada odlučuju Vijeće EU-a i Europski parlament.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. svibanj 2024 23:14