AKTUALNO

Zanimljivo istraživanje: Čak 77 posto vozača na autocestama vozi sporije od 130 km/h

Najveći argument u korist ograničenja je rizik od nesreća, iako auto ceste ostaju najsigurnije prometnice u Njemačkoj
Ograničenje brzine na Autobahnu
 Profimedia

Pitanje ograničenja brzine na njemačkim autocestama već je desetljećima na vrhu dnevnog reda njemačke politike. Sada, u vrijeme predizbornih kampanja, tema je ponovo aktivna, Najnovija studija pokazala je kako velika većina već ionako ne vozi brže od 130 km/h.

Stručnjaci za podatke i promet s Instituta der deutschen Wirtschaft (IW) ocijenili su podatke s dionica autoceste bez ograničenja, pri čemu su otkrili kako čak i noću većina ljudi vozi sporije od 130 km/h.

Istraživanje je provedeno tako da su znanstvenici IW-a procjenjivali podatke sa stanica autocesta u Sjevernoj Rajni i Vestfaliji u razdoblju od oko 4 mjeseca. Zabilježeno je oko 1,2 milijarde putnika na 1762 trake.

image
Njemački Autobahn
Profimedia

Točnije, istraživanje pokazuje kako čak 77 posto njemačkih građana vozi sporije od 130 km/h, čak i na dionicama bez ograničenja. 12 posto vozi između 130 i 140 km/h, a manje od dva posto vozi brže od 160 km/h.

Očekivano, najgušći promet je između 15 i 18 sati, a prema podacima IW-a, rijetko tko u to vrijeme vozi brzo. Od 19 sati udio brzih vozača se povećava, ali i dalje ostaje vrlo mali. 'Brojke pokazuju da se čak i tijekom noći samo manjina osjeća ugodno pri najvećim brzinama'.

Rasprava o ograničenju brzine na autocesti sada je stara 50 godina. 1971. godine tadašnji ministar prometa htio je uvesti ograničenje od 100 km/h na svim njemačkim cestama. Najveći argument u korist ograničenja je rizik od nesreća, iako autoputovi ostaju najsigurnije prometnice u Njemačkoj. Od 2719 poginulih 2020. godine, 317 je poginulo na autocestama.

image
Njemački Autobahn
Profimedia

Ograničavanje brzine također ne bi trebalo značajno smanjiti emisije CO2 – čak i pri ujednačenoj brzini od 130 km/h, 'najviše bi se uštedjelo dva milijuna tona CO2'. S druge strane, savezna vlada planira uštedjeti oko 80 milijuna tona do 2030. godine. 'Nakon 50 godina rasprava, očekivanja javnosti o ograničenju brzine očito su pretjerena', navodi ekonomist transporta iz IW-a Thomas Puls.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 04:24