Zračni jastuci jedna su od najvažnijih inovacija u sigurnosti vozila. Od konca 90-ih kada je započela masovnija ugradnje u automobile, zračni jastuk je u kombinaciji s pojasom spasio na desetke tisuća života. Njegova učinkovitost je potvrđena, a osnovni zadatak je stvoriti površinu koja će apsorbirati energiju kretanja tijela putnika ili vozača, i spriječiti udarac u neku od čvrstih površina unutrašnjosti automobila.
Dakle, njihova uloga u sigurnosti na cestama je neupitna, no nije jasno zašto ih na redovnom servisu ili tehničkom pregledu nitko ne provjerava?
Većina automobila ima barem četiri zračnih jastuka: dva prednja i dva bočna. Postoje i druge vrste, poput zračnih jastuka za koljena ili jastuka u obliku zavjese, ali oni nisu dio obavezne opreme. Budući da igra ključnu ulogu u sigurnosti vozila, mnogima nije jasno zašto nije uključen u redovite preglede. Objašnjenje leži u materijalima od kojih je izrađen, osobito kod novijih modela, koji omogućuju da sustav ostane u dobrom stanju više od 25 godina, piše Elpais.
Ipak, prometne vlasti upozoravaju da nakon 10 do 15 godina, proizvođači više ne jamče ispravan rad zračnog jastuka. Ovo se razdoblje podudara s prosječnim vijekom trajanja mnogih vozila.
Zbog toga se kod starijih automobila preporučuje pregledati zračni jastuk, pa čak i zamijeniti ga. Iako su kvarovi rijetki, mogući su.
Postoji situacija u kojoj je nužno zamijeniti zračne jastuke: kada su se aktivirali nakon sudara. Jednom kada se otvore, potpuno gube svoju funkciju i učinkovitost, a ne mogu se popraviti niti ponovno koristiti.
Cijena zamjene zračnog jastuka kreće se između 600 i 650 eura. Sam sigurnosni sustav stoji oko 300 eura, a tome treba dodati moguću zamjenu sigurnosnog pojasa, reprogramiranje upravljačke jedinice i, naravno, trošak rada.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....