I više od desetljeća nakon što su prvi put otkriveni problemi s Takatinim zračnim jastucima, njihova sjena i dalje visi nad automobilskom industrijom. Posljednji u nizu proizvođača koji sada reagira je Mercedes-Benz, koji ovih dana preventivno opoziva 200.000 dostavnih vozila proizvedenih između 2002. i 2006. godine na provjeru u servis i potencijalnu zamjenu zračnih jastuka. Sporni jastuci nisu ugrađeni u tvornici, već naknadno, prilikom popravaka u servisima.
Zloglasni Takata zračni jastuci već su uzrokovali desetke smrtnih slučajeva diljem svijeta, a milijuni vozila povučeni su iz prometa. Razlog problema je korištenje neadekvatnog plina za napuhavanje jastuka koji pod utjecajem vlage i topline može eksplodirati ili pak pri sudaru izazvati prekomjernu eksploziju koja izbacuje metalne fragmente u putnički prostor.
Iako Mercedes u konkretnom slučaju nije izvorno ugradio sporne jastuke, postoji mogućnost da su tijekom servisa ili popravaka u pojedinim radionicama, bez znanja proizvođača, ugrađeni upravo ti opasni Takata moduli. Budući da proizvođači vozila često nemaju nadzor nad zamjenskim dijelovima koji se koriste nakon isporuke, Mercedes je odlučio samostalno provjeriti svako od potencijalno ugroženih vozila.
Vlasnici vozila mogu sami provjeriti jesu li obuhvaćeni opozivom tako da na web-stranici proizvođača unesu broj šasije (VIN) u rubriku posvećenu opozivima. Ako to nije moguće, preporuka je posjetiti ovlašteni servis marke, gdje se uvezom s tvorničkom bazom podataka može provjeriti je li u vozilu ugrađen rizičan zračni jastuk. U slučaju potvrđenog opoziva, vozilo treba hitno odvesti na zamjenu jastuka i to bez odgađanja. Ako je vozilo već prodano, bivši vlasnici imaju moralnu i zakonsku obavezu obavijestiti novog vlasnika. U suprotnom, mogu snositi posljedice ako dođe do nesreće.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....