PREVARA ILI NE?

Većina vozača radi pogrešku: Štedite li vožnjom u neutralnom položaju gorivo?

S generacije na generaciju vozači prenose trikove kako uštedjeti gorivo, no mnogi jednostavno nisu istiniti

Vožnja u leru, ilustracija

 Profimedia
S generacije na generaciju vozači prenose trikove kako uštedjeti gorivo, no mnogi jednostavno nisu istiniti

Mnogo je trikova koje vozači svakodnevno koriste kako bi uštedjeli gorivo. Međutim, problem je što mnogi općeprihvaćeni trikovi jednostavno nisu istiniti. Jedan od takvih je trik ‘vožnje u neutralnom položaju s kojim bi trebali uštedjeti gorivo‘.

Istina je da takav trik u stvarnosti ne pomaže. Nema nikakvog smisla voziti u neutralnom položaju nizbrdo (ili kad se približavate semaforu ili raskrižju). Razlog je jednostavan: kada motor nije u brzini, potrebno je stalno ubrizgavati gorivo kako se ne bi ugasio, i to od 0,5 do 0,7 litara na sat, ovisno o dizajnu motora i potrošnji perifernih uređaja kao što su klima uređaj, audio sustav, grijanje, vakuumska pumpa i drugi uređaji koji zahtijevaju barem nešto energije.

image

Vožnja u leru, ilustracija

Profimedia

S druge strane, kada je auto na nizbrdici u brzini, tada nije potrebno dodatno ubrizgavati gorivo da bi motor nastavio raditi. Zapravo, u načinu kočenja motorom (u brzini), parametri opskrbe gorivom su vrlo bliski onima u praznom hodu. Dakle, ušteda ne postoji.

Osim toga, zbog sigurnosti, nikada ne treba voziti u neutralnom položaju: vaše automobil može uhvatiti veliku brzinu i postati težak za kontrolirati. Kada je mjenjač u brzini, kočenje motorom sprječava prekomjerno ubrzavanje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
30. studeni 2025 00:48