CFMoto, QJMotor, Kove, Voge... Kineskih proizvođača motocikala na našem je tržištu iz dana u dan sve više, a lani im se pridružio i Zontes, 2003. u Guangzhouu pokrenuta tvrtka u sastavu moćne grupacije Guangdong Tayo, koja godišnje u robotiziranim pogonima proizvede milijun motocikala i jedna je od najvećih proizvođača u Kini.
U ponudi imaju osam motocikala i četiri skutera, od 125, preko 350 do 700 ccm. Aduti? Bogata oprema i povoljna cijena, kao i kod svih motocikala Made in China.
Kao u slučaju novog 350D. Skuter srednjeg razreda prodaje se, naime, za 5600 eura, dakle čitavih 900 eura jeftinije od Yamahe X-Max 300, koja već godinama drma čitavim tržištem - kod nas je lani prodana u 865 primjeraka, više nego deset najprodavanijih motocikala zajedno. Je li, međutim, neusporedivo bolja od Zontesa?
Pa, i ne baš. Čak ni kad je u pitanju izgled. 350D, naime, sa svojim zaobljenim i vitkim linijama ne izgleda ništa lošije od X-Maxa 300. Isto vrijedi i za opremu. Svjetla su diodna, digitalna instrumentna ploča je u bojama, spremnik za gorivo i prtljažnik otvaraju se daljinski, ručice kočnica su podesive, vjetrobran se podešava pritiskom na prekidač, ključ je pametan...
Sve je to dio serijske opreme. Prigovora, također, nema ni na materijale niti na izradu.
Sjedi se opušteno s posve uspravnim leđima, nogama pod pravim kutom i blago savijenim rukama na upravljaču, a sjedalo je na niskih 76 centimetara od tla i uže je u prednjem dijelu, pa se na semaforima nelagodno neće osjećati ni niži od 170 centimetara.
Uopće ne djeluje nezgrapno, a uz to je i među najlakšim skuterima srednjeg razreda – 350D je sa 188 kilograma devet kilograma teži od Yamahe X-Max 300 i četiri od Honde Forza 350, ali i sedam lakši od Piaggia Beverlyja 400, a da i ne spominjemo 30 kilograma teži Suzuki Burgman 400. Suzdržana težina sjajna je stvar za gradsku vožnju, pogotovo u kombinaciji s kotačima od 15 i 14 cola.
Pogotovo kad ga pokreće jednocilindraš od 349 ccm, koji razvija za skuter srednjeg razreda priličnih 37 KS i 38 Nm, a pokreće i jednako težak naked 350 GK, odnosno adventure 350 T (196 kg). Posljedica? U gradu je prilično živahan i troši manje od 4 litre, što znači da s jednim spremnikom od 12 litara prevali lijepih 300 kilometara.
U ponudi su dva načina rada – Eco i Sport. Kad je uključen Eco, automatski se prebacuje u Sport čim broj okretaja motora prijeđe 7000.
Jedini ozbiljni nedostatak je (pre)plitak pretinac ispod sjedala, u koji jedva stane integralna kaciga. Jedna. Šteta, jer kod suparnika stanu i po dvije. Osmijeh na lice, međutim, vraća pogled u cjenike - Yamaha X-Max 300 stoji 6500 eura, a još su skuplji Piaggio Beverly 400 za 7100 eura i Honda Forza 350 za 7320 eura (s koferom).
ZONTES 350D
Motor 1 cilindar, el. ubrizgavanje, hlađen tekućinom Provrt i hod 77 x 75 mm Obujam 349 ccm Snaga 27 kW/36,7 KS pri 7500 o/min Okr. moment 38 Nm pri 6000 o/min Mjenjač bestupanjski Prijenos remen Okvir čelični Ovjes sprijeda teleskopska vilica, straga dva amortizera Kočnice sprijeda disk 265 mm s 2-klipnim radijalnim kliještima, straga disk 265 mm s 1-klipnim kliještima Gume 120/70 R15 i 140/70 R14, CST Spremnik goriva 12 litara Visina sjedala 76 cm Osovinski razmak 140,5 cm Težina 188 kg Cijena 5600 €
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....