PRVE FOTOGRAFIJE

Ferrari je objavio prve detalje o svojem električnom automobilu: Imat će više od 1000 KS

Automobil koristi četiri električna motora, po jedan na svakom kotaču. Prednja osovina preuzeta je iz hibridnog hipersportaša F80

Platforma novog električnog Ferrarija

 Ferrari
Automobil koristi četiri električna motora, po jedan na svakom kotaču. Prednja osovina preuzeta je iz hibridnog hipersportaša F80

Ferrari je konačno otkrio prve službene tehničke detalje svog prvog električnog automobila, internog naziva Elettrica, koji će u potpunosti biti predstavljen u proljeće iduće godine. Iako je riječ o vozilu bez emisija, u Maranellu tvrde da novi model neće izgubiti ni trunku identiteta po kojem je Ferrari prepoznatljiv.

Prema najavama, Elettrica će raspolagati s više od 1000 KS i ubrzavati do 100 km/h za samo 2,5 sekunde, uz najveću brzinu od 310 km/h. Iako su to vrlo velika snaga i vrhunsko ubrzanje teško je ne primjetiti da slično snage i ubrzanja već nude mnogo jeftinije kineske posrtske limuzine ili, pak, Teslin model Y. Ipak, nije sve u ubrzanju, a električni Ferrari će, po najavama iz tvrtke biti rame uz rame s najbržim modelima s motorima s unutarnjim izgaranjem. Ferrari također istiće da je ključ uspjeha u potpuno novoj arhitekturi i pogonu razvijenom u vlastitoj režiji.

image

Platforma novog električnog Ferrarija

Ferrari

Automobil koristi četiri električna motora, po jedan na svakom kotaču. Prednja osovina preuzeta je iz hibridnog hipersportaša F80 i razvija 286 KS, dok stražnja donosi čak 843 KS, što osigurava brutalno ubrzanje nego i veliku preciznost upravljanja. Vozaču će na raspolaganju biti tri načina vožnje: Range, Tour i Performance, koji mijenjaju karakter automobila od gran turismo udobnosti do trkaće agresivnosti.

Središnji element cijelog koncepta je baterija kapaciteta 122 kWh, ugrađena u podnicu i povezana s posebno razvijenim sustavom hlađenja. Ferrari tvrdi da ima najvišu energetsku gustoću na svijetu (195 Wh/kg), a zahvaljujući ultra brzom DC punjenju do 350 kW, može se napuniti iznimno brzo. Doseg bi prema tvorničkim podacima trebao biti više od 530 kilometara.

image

Platforma novog električnog Ferrarija

Ferrari

Električni model ima međuosovinski razmak od 296 cm, što, uz nisko težište, čak 8 cm niže nego kod benzinskih modela, osigurava iznimnu agilnost. Prvi put Ferrari koristi stražnji pomoćni okvir koji smanjuje buku i vibracije, a 48-voltnim aktivnim ovjesom osigurava istovremeno udobnost i preciznost u vožnji.

Još nije potvrđeno kakvu će karoseriju imati, ali špijunske fotografije sugeriraju GT s dva para bočnih vrata, filozofijom ličan modelu Purosangue, no niži i više sportski.

image

Platforma novog električnog Ferrarija

Ferrari

Najzanimljiviji detalj možda je zvuk, jer Ferrari nije posegnuo za umjetnim imitacijama motora iz zvučnika. Umjesto toga, sustav s posebnim senzorima pojačava mehaničke vibracije elektromotora, stvarajući jedinstveni ton koji, prema proizvođaču, "odražava dušu marke i omogućuje vozaču emocionalnu povezanost s automobilom".

Više detalja o automobilu Ferrari će otkrivati kako će se približavati premijera.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 01:19