KULTNI SPORTAŠ

Još jedan oproštaj: Odlazi jedan od najuzbudljivijih francuskih automobila

Alpine A110 je nudio ono što su mnogi proizvođači već odavno napustili - čisti vozački doživljaj. Odlazi li to sada zauvijek?

Test Alpine A110S

 Cropix
Alpine A110 je nudio ono što su mnogi proizvođači već odavno napustili - čisti vozački doživljaj. Odlazi li to sada zauvijek?

Još jedan kultni sportski automobil s benzinskim motorom odlazi u povijest, no možda ne zauvijek. Francuski Alpine najavio je da će proizvodnja druge generacije modela A110 završiti sredinom 2026. godine, nakon gotovo 30.000 proizvedenih primjeraka. U tvornici u Dieppeu nastat će još samo 1750 automobila, među kojima i 50 posebno ekstremnih verzija A110 R 70. Naizgled, to bi mogao biti kraj priče o jednom od najboljih sportskih automobila današnjice.

image

Test Alpine A110S

Cropix

Nasljednik stiže već 2027. godine i temeljit će se na novoj Alpine High Performance Electric Platform, što znači da će A110 postati električni sportski automobil. Time se zatvara krug započet 2017. kada je sadašnji model oživio duh originalne Alpine iz 60-ih. Lagan, kompaktan i uzbudljiv, s motorom u sredini i pogonom straga, A110 je nudio ono što su mnogi proizvođači već odavno napustili - čisti vozački doživljaj.

No, kako to često biva, entuzijasti nisu oduševljeni idejom o tihom, teškom električnom nasljedniku. I upravo zato u pozadini raste ideja o kompromisu. Renault i kineski Geely 2023. su osnovali zajedničku tvrtku Horse, koja razvija kompaktne hibridne pogonske sklopove s 1,5-litrenim benzinskim motorom i do dva elektromotora. Jača inačica razvija oko 350 KS i 515 Nm, što bi u laganom kupeu poput A110 značilo vrlo ozbiljne performanse uz manju masu od električne verzije.

image

Test Alpine A110S

Cropix

Iako Alpine službeno ne potvrđuje hibridni A110, scenarij djeluje realno, osobito nakon što je Porsche odlučio zadržati benzinske motore u idućim 718 Cayman i Boxster modelima zbog toga što kupce sportskih automobila sve manje zanima pogon na struju.

Trenutačni A110 u Francuskoj stoji od 66.900 eura, s 1.8-litrenim turbom koji razvija 250 KS i ubrzava do stotke za 4,5 sekundi. Snažniji A110 GTS (300 KS) i lagani A110 R 70, ograničen na 770 primjeraka, pokazuju koliko daleko taj koncept može ići bez ekstremnih snaga i baterija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 19:02