HR TRŽIŠTE

Kineski div je tek nekoliko mjeseci u Hrvatskoj, a već je prestigao Teslu po prodaji

Tesla je lani u istom razdoblju prodala čak 444 vozila, što znači da je sada pala za čak 75 posto u odnosu na prethodnu godinu

Pedstavljanje BYD automobila u Hrvatskoj
 

 Zeljko Puhovski/CROPIX
Tesla je lani u istom razdoblju prodala čak 444 vozila, što znači da je sada pala za čak 75 posto u odnosu na prethodnu godinu

Hrvatsko tržište automobila doživljava zanimljive pomake. U prvih sedam mjeseci 2025. godine registrirano je ukupno 47.453 novih putničkih automobila, što predstavlja rast od 7 posto u odnosu na isto razdoblje lani (44.363). Najprodavanija marka ostaje Škoda s 6472 registracije, slijede Volkswagen (5684) i Opel (4259), dok su među modelima najuspješniji Octavia (2789), Corsa (2455) i T-Cross (2356).

image

BYD Sealion

Darko Tomas/CROPIX

No, ispod površine stabilnih brojki događa se tihi obrat, kineski BYD stigao je tek krajem travnja, a već je pretekao Teslu po ukupnom broju registriranih vozila. BYD je do kraja srpnja prodao 119 automobila, naspram Teslina 110, iako je Tesla donedavno uvjerljivo dominirala tržištem električnih vozila.

image

BYD Dolphin Surf

Darko Tomas/CROPIX

Od 119 BYD-ovih registracija, njih 40 otpada na čisto električne modele, dok su ostalo plug-in hibridi, većinom model Seal U DM-i. Tesla je lani u istom razdoblju prodala čak 444 vozila, što znači da je pala za čak 75 posto u odnosu na prethodnu godinu. BYD se, s druge strane, niotkuda probio ispred njih i pokazao kako i potpuno novi brend u Hrvatskoj može brzo igrati važnu ulogu.

image

Tesla Model 3

Zeljko Puhovski/CROPIX

Proboj kineskih marki u Hrvatskoj više nije anegdota, to je trend. Uz BYD, na tržištu su prisutni Geely, MG, Forthing, Omoda, Jaecoo, Leapmotor, Lynk & Co, a stalno stižu i drugi. Zajedno čine oko 3 posto ukupne prodaje u državi, ali brojke rastu iz mjeseca u mjesec. Modeli su sve konkurentniji, dizajnom i opremom često nadmašuju europske rivale, a dolaze uz nižu cijenu.

image

BYD Seal

Cropix

Problem za Teslu je i činjenica da nemaju hibride I plug-in hibride u ponudi, a upravo su oni traženi na našem tržištu, gdje kupci još uvijek nisu spremni u potpunosti prijeći na električni pogon posebice bez stabilnog sustava poticaja. Kineski proizvođači tu vide priliku. Oni nude sve, od benzinaca, preko hibrida do potpuno električnih modela, s dobrim jamstvima i cijenama koje pogađaju točno tamo gdje treba.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2025 21:08