Elon Musk je navikao svijet na velike i često kontroverzne poteze, no novi plan nagrađivanja koji mu je odobrila Teslina uprava za 2025. godinu nadilazi sve dosad viđeno. Ako ispuni zadane ciljeve, Musk bi mogao zaraditi više od 423 milijuna dionica, što bi njegov ukupni paket nagrade moglo podići na nevjerojatan bilijun dolara (1.000.000.000.000 dolara ili 1000 milijardi dolara). No, kako bi do toga došlo, Tesla mora ostvariti nezamislivo ambiciozne ciljeve.
Prema dokumentima predanima američkoj Komisiji za vrijednosne papire (SEC), nagrada se dijeli u 12 tranši. Prva se otključava pri tržišnoj vrijednosti Tesle od 2 bilijuna dolara, a zatim svaka sljedeća raste za 500 milijardi, dok posljednje dvije zahtijevaju skok od po bilijun dolara. Ukupno, da bi Musk dobio svojih 1000 milijardi, Tesla bi do 2035. morala dosegnuti tržišnu kapitalizaciju od 8,5 bilijuna dolara ili 8500 milijardi dolara. Trenutačno vrijedi nešto više od 1,1 bilijun dolara.
No tržišna vrijednost tek je dio priče. Uvjeti uključuju i ostvarivanje najmanje 400 milijardi dolara godišnjeg prilagođenog EBITDA rezultata, što znači zaradu iz osnovnog poslovanja prije poreza, kamata i amortizacije. Još ambicioznije su operativne mete: milijun potpuno autonomnih robotaksija u komercijalnoj upotrebi i milijun humanoidnih robota Optimus.
Ove brojke zahtijevaju tehnološke iskorake kakve Tesla dosad nije demonstrirala u potpunosti. Trenutačno se robotaksiji još uvijek ne mogu koristiti bez sigurnosnih vozača, dok je razvoj humanoidnih robota tek u ranoj fazi. Musk je poznat po vizionarskim najavama, ali i po kašnjenjima i neispunjenim rokovima.
Unatoč tome, jasno je da Tesla ovim paketom kladi ne samo budućnost tvrtke nego i Muskovo nasljeđe na ostvarenje potpune autonomije. Plan ga obvezuje da u Tesli ostane najmanje sedam i pol godina, a ciljevi se moraju ispuniti do 2035. godine.
Ako uspije, Musk će učvrstiti reputaciju najvećeg inovatora svoje generacije i postati uvjerljivo najbogatiji čovjek na svijetu, a ako ne uspije, ovaj plan ostat će upisan kao najodvažniji pokušaj motivacije jednog šefa tvrtke u povijesti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....