Euforija oko Teslina Cybertrucka, nekoć simbol tehnološkog prkosa i marketinga bez granica, potpuno je splasnula. Nekoliko godina nakon bombastičnih najava o milijunima rezervacija i planiranoj godišnjoj proizvodnji od 250.000 primjeraka, stvarnost je postala znatno prizemnija. Prema podacima Cox Automotivea, tijekom prvih devet mjeseci 2025. Tesla je prodala samo 16.097 Cybertruckova, što je pad od 38 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Prvi kvartal donio je 6.406 isporuka, drugi tek 4.306, a treći se blago oporavio na 5.385 primjeraka, i to ponajviše zbog isteka državnog poreznog poticaja. Ipak, čak i s tim privremenim porastom, riječ je o 62 posto slabijem rezultatu nego u trećem kvartalu 2024. godine. Ako se trend nastavi, Tesla će godinu završiti s približno 20.000 isporučenih vozila, manje od polovice lanjske brojke.
U većini tvrtki takvi bi rezultati značili alarm za uzbunu, ali Elon Musk ima neobičnu prednost, može prodavati sam sebi. Naime, njegovi drugi poslovni projekti, SpaceX i xAI, počeli su otkupljivati stotine Cybertruckova kako bi njima zamijenili postojeće flote vozila. Deseci kamioneta već su stigli u SpaceX-ovu bazu Starbase u Teksasu, a slične isporuke zabilježene su i pred sjedištem Muskovog startupa za umjetnu inteligenciju.
Glavni inženjer Cybertrucka, Wes Morrill, čak se pohvalio na platformi X: "Drago mi je vidjeti kako Tesla i SpaceX zamjenjuju svoja vozila s unutarnjim izgaranjem električnim Cybertruckovima. Kad smo ga razvijali, to je bila jedna od naših ideja".
Ipak, iza te optimistične objave stoji neugodna činjenica, Tesla ima previše neprodanih Cybertruckova. Američki kupci sve rjeđe biraju ovaj pick-up, koji se iz simbola budućnosti pretvorio u nišni proizvod. Njegov oštri dizajn, nekad adut, danas odbija tradicionalne kupce pick-upa, a praktičnost i dalje ne doseže razinu klasičnih benzinskih modela. Usto, sve izraženija politička polarizacija oko Muska dodatno sužava bazu kupaca. Za tvrtku koja se godinama oslanjala na obožavanje brenda, to je opasan zaokret.
Dok bi većina proizvođača u takvoj situaciji posegnula za drastičnim sniženjima cijena, Tesla zasad oklijeva, jer bi to značilo priznati da je Cybertruck postao problem.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....