Nakon mjeseci nagađanja i curenja informacija, Tesla je službeno predstavila nove osnovne verzije svojih najprodavanijih modela. Model 3 i Model Y sada su dostupni u novom Standard izdanju, koje drastično snižava cijenu ali i smanjuje količinu opreme. Elon Musk je tako napokon isporučio "povoljne Tesle", no uz račun koji se "plaća kompromisima".
Cijena Modela Y Standard u SAD-u sada kreće od 39.990 dolara, što je oko pet tisuća manje od dosadašnje osnovne izvedbe RWD Premium. Slično vrijedi i za Model 3 Standard, koji stoji 36.990 dolara. Oba automobila koriste manju bateriju od 69 kWh i pogon na stražnje kotače, s jednim elektromotorom. Doseg Modela Y je 517 kilometara, što je pad u odnosu na prethodnih 574 kilometra, a ubrzanje do 100 km/h traje 6,8 sekundi, cijelu sekundu sporije nego kod bolje opremljenog modela
No, skromnije performanse su samo početak priče. Tesla je posegnula za oštrim rezovima na svim razinama. Najzanimljiviji detalj. Novi Model Y više nema panoramski stakleni krov, ili barem tako izgleda. U stvarnosti, staklo je još uvijek tu, ali sada skriveno ispod obloge od tkanine i materijala za izolaciju. Ironično, Tesla je zapravo zadržala stakleni krov, ali ga je sakrila jer je jeftinije bilo prekriti ga, nego konstruirati potpuno novi metalni.
U kabini je minimalistički pristup postao ekstreman. Umjesto umjetne kože sada su presvlake od tkanine, ventilacija prednjih sjedala i grijanje stražnjih sjedala su nestali, a putnici straga izgubili su i mali ekran od 8 inča. Električno podesivi volan zamijenjen je ručno podesivim, a audio sustav sada ima sedam zvučnika umjesto petnaest, bez subwoofera. Tesla je čak izbacila i FM i AM radio te HEPA filter.
Zahvaćene su i druge funkcije. Automatsko zatamnjivanje retrovizora više ne postoji, a preklapanje i namještanje vanjskih retrovizora je ručno! Drugi red sjedala sada se preklapa mehanički, ambijentalno osvjetljenje više ne postoji, a Autosteer, sustav koji zadržava auto unutar trake u potpunosti je uklonjen. Ovjes također nije pošteđen, umjesto naprednih, frekvencijski prilagodljivih amortizera, Standard verzija koristi klasične pasivne amortizere.
Vanjski dizajn također je pojednostavljen. Prednji odbojnik i svjetlosna traka su redizajnirani, a stražnja svjetlosna traka je nestala. Standardno dolaze 18-colni kotači, s opcijom od 19 inča, dok su boje ograničene na tri, siva, bijela i crna, uz doplatu.
Dok se očekivala samo jeftinija verzija Modela Y, Tesla je iznenadila i novim Modelom 3 Standard – najpristupačnijim modelom marke nakon dugo vremena. Umjesto dugo obećavanog “narodnog Tesle”, stigla je pojednostavljena verzija već postojećeg automobila. U prijevodu: manje tehnologije, manje udobnosti, ali i – manja cijena.
Model 3 Standard poput Modela Y Standard, koristi jedan elektromotor i pogon na stražnje kotače. Baterija od 69 kWh omogućuje doseg od 517 kilometara, dok ubrzanje do 100 km/h traje 5,8 sekundi. Sve ostale promjene na automobilu su gotovo identične kao i na modelu Y.
Sve to, naravno, ima jasan cilj: smanjiti cijenu, pojednostaviti proizvodnju i ubrzati isporuke. Tesla se time vraća strategiji koja je nekoć lansirala Model 3 kao "auto za mase". No, u ovom slučaju dojam je drukčiji. Umjesto da donosi pristupačnost bez odricanja, Model Y Standard ostavlja dojam električnog jeftinog auta s Teslinim logom.
Zanimljivo, unatoč svemu, vozačko iskustvo u osnovi ostaje isto. Veliki središnji zaslon od 15,4 inča i dalje upravlja svime, a digitalni minimalizam ostaje ključni element. No, čini se da je Tesla ovim potezom zakoračio u područje u kojem luksuz i tehnologija više nisu sinonimi za marku, barem ne u Standard izdanju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....