PREMIJERA

Tesla je predstavila ‘jeftine‘ Model Y i Model 3: Izbacili su hrpu opreme i tako umanjili cijenu

Skromnije performanse su samo početak priče. Tesla je posegnula za oštrim rezovima na svim razinama

Tesla Model Y Standard

 Tesla
Skromnije performanse su samo početak priče. Tesla je posegnula za oštrim rezovima na svim razinama

Nakon mjeseci nagađanja i curenja informacija, Tesla je službeno predstavila nove osnovne verzije svojih najprodavanijih modela. Model 3 i Model Y sada su dostupni u novom Standard izdanju, koje drastično snižava cijenu ali i smanjuje količinu opreme. Elon Musk je tako napokon isporučio "povoljne Tesle", no uz račun koji se "plaća kompromisima".

image

Tesla Model Y Standard

Tesla

Cijena Modela Y Standard u SAD-u sada kreće od 39.990 dolara, što je oko pet tisuća manje od dosadašnje osnovne izvedbe RWD Premium. Slično vrijedi i za Model 3 Standard, koji stoji 36.990 dolara. Oba automobila koriste manju bateriju od 69 kWh i pogon na stražnje kotače, s jednim elektromotorom. Doseg Modela Y je 517 kilometara, što je pad u odnosu na prethodnih 574 kilometra, a ubrzanje do 100 km/h traje 6,8 sekundi, cijelu sekundu sporije nego kod bolje opremljenog modela

image

Tesla Model Y Standard

Tesla

No, skromnije performanse su samo početak priče. Tesla je posegnula za oštrim rezovima na svim razinama. Najzanimljiviji detalj. Novi Model Y više nema panoramski stakleni krov, ili barem tako izgleda. U stvarnosti, staklo je još uvijek tu, ali sada skriveno ispod obloge od tkanine i materijala za izolaciju. Ironično, Tesla je zapravo zadržala stakleni krov, ali ga je sakrila jer je jeftinije bilo prekriti ga, nego konstruirati potpuno novi metalni.

image

Tesla Model Y Standard

Tesla

U kabini je minimalistički pristup postao ekstreman. Umjesto umjetne kože sada su presvlake od tkanine, ventilacija prednjih sjedala i grijanje stražnjih sjedala su nestali, a putnici straga izgubili su i mali ekran od 8 inča. Električno podesivi volan zamijenjen je ručno podesivim, a audio sustav sada ima sedam zvučnika umjesto petnaest, bez subwoofera. Tesla je čak izbacila i FM i AM radio te HEPA filter.

image

Tesla Model Y Standard

Tesla

Zahvaćene su i druge funkcije. Automatsko zatamnjivanje retrovizora više ne postoji, a preklapanje i namještanje vanjskih retrovizora je ručno! Drugi red sjedala sada se preklapa mehanički, ambijentalno osvjetljenje više ne postoji, a Autosteer, sustav koji zadržava auto unutar trake u potpunosti je uklonjen. Ovjes također nije pošteđen, umjesto naprednih, frekvencijski prilagodljivih amortizera, Standard verzija koristi klasične pasivne amortizere.

image

Tesla Model Y Standard

Tesla

Vanjski dizajn također je pojednostavljen. Prednji odbojnik i svjetlosna traka su redizajnirani, a stražnja svjetlosna traka je nestala. Standardno dolaze 18-colni kotači, s opcijom od 19 inča, dok su boje ograničene na tri, siva, bijela i crna, uz doplatu.

image

Tesla Model 3 Standard

Tesla

Dok se očekivala samo jeftinija verzija Modela Y, Tesla je iznenadila i novim Modelom 3 Standard – najpristupačnijim modelom marke nakon dugo vremena. Umjesto dugo obećavanog “narodnog Tesle”, stigla je pojednostavljena verzija već postojećeg automobila. U prijevodu: manje tehnologije, manje udobnosti, ali i – manja cijena.

image

Tesla Model 3 Standard

Tesla

Model 3 Standard poput Modela Y Standard, koristi jedan elektromotor i pogon na stražnje kotače. Baterija od 69 kWh omogućuje doseg od 517 kilometara, dok ubrzanje do 100 km/h traje 5,8 sekundi. Sve ostale promjene na automobilu su gotovo identične kao i na modelu Y.

image

Tesla Model 3 Standard

Tesla

Sve to, naravno, ima jasan cilj: smanjiti cijenu, pojednostaviti proizvodnju i ubrzati isporuke. Tesla se time vraća strategiji koja je nekoć lansirala Model 3 kao "auto za mase". No, u ovom slučaju dojam je drukčiji. Umjesto da donosi pristupačnost bez odricanja, Model Y Standard ostavlja dojam električnog jeftinog auta s Teslinim logom.

image

Tesla Model 3 Standard

Tesla

Zanimljivo, unatoč svemu, vozačko iskustvo u osnovi ostaje isto. Veliki središnji zaslon od 15,4 inča i dalje upravlja svime, a digitalni minimalizam ostaje ključni element. No, čini se da je Tesla ovim potezom zakoračio u područje u kojem luksuz i tehnologija više nisu sinonimi za marku, barem ne u Standard izdanju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 00:27