DRAMATIČNO STANJE

Na pomolu je katastrofa njemačke automobilske industrije: Bez posla ostaje 100.000 ljudi?

Glavni razlozi za ovakve rezove su elektrifikacija, rastući troškovi razvoja, globalna konkurencija i političke neizvjesnosti

Proizvodnja Volkswagena, ilustracija

 Volkswagen
Glavni razlozi za ovakve rezove su elektrifikacija, rastući troškovi razvoja, globalna konkurencija i političke neizvjesnosti

Njemačka autoindustrija, nekada simbol stabilnosti i dobro plaćenih sigurnih radnih mjesta, prolazi kroz jedno od najtežih razdoblja u svojoj povijesti. Prema podacima Bloomberga, do kraja desetljeća moglo bi nestati gotovo 100.000 radnih mjesta, a najveći udar stiže od proizvođača koji su do jučer slovili za nositelje rasta.

Bosch je najnoviji primjer. Kompanija poznata po alatima i uređajima za kućanstvo je i jedan od najvećih svjetskih dobavljača autoindustrije, no sada je najavila gašenje čak 13.000 radnih mjesta u svom odjelu za mobilnost. Time ukupan broj planiranih otpuštanja u Boschu do 2030. doseže 18.500, što ga stavlja odmah iza Volkswagena. U najvećem njemačkom proizvođaču u igri je 35.000 radnih mjesta, i to nakon što je lani već najavljeno gašenje njih više od 30.000.

image

Bosch, ilustracija

THOMAS KIENZLE/AFP

Na udaru su i drugi giganti. Dobavljači ZF i Continental predviđaju smanjenje od 14.000, odnosno 10.150 zaposlenih. Audi također reže 7500 radnih mjesta, dok Schaeffler planira otpustiti 4700 ljudi. Ni Porsche i Ford nisu imuni, prvi će se riješiti 1900 zaposlenih, a drugi tisuću.

Glavni razlozi za ovakve rezove su elektrifikacija, rastući troškovi razvoja, globalna konkurencija i političke neizvjesnosti. Posebno se ističu američke carine i slaba prodaja električnih automobila koja ne prati očekivanja. Njemačka vlada dodatno komplicira situaciju nesigurnim signalima o budućim regulacijama.

image

Proizvodnja automobila, ilustracija

Volkswagen

Marcel Fratzscher, direktor Njemačkog instituta za ekonomska istraživanja (DIW), smatra da ovo nije kratkotrajna turbulencija. "Najava velikih otpuštanja u Boschu samo je početak ozbiljnog industrijskog restrukturiranja u Njemačkoj. U nadolazećim godinama vidjet ćemo još mnogo otpuštanja i stečajeva", izjavio je.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. prosinac 2025 08:05