Na sajmu IAA Mobility 2025 u Münchenu Volkswagen je otkrio niz novih modela, a najveću pozornost privukao je predserijski koncept ID. Cross. Radi se o malom SUV-u B-segmenta koji će u serijskoj verziji stići na tržište idućeg ljeta kao električna alternativa popularnom T-Crossu.
Serijski model trebao bi izgledati gotovo identično ovom konceptu. S ulaznom cijenom od oko 28 tisuća eura, ID. Cross bi mogao postati najpristupačniji VW-ov električni SUV.
Iako dijeli platformu s novim ID. Polo gradskim modelom, Cross je 108 mm duži i 58 mm viši. S međuosovinskim razmakom od 2601 mm i duljinom od 4161 mm, nudi više prostora, uključujući prtljažnik od 490 litara te mali prednji frunk od 25 litara, prvi prednji prtljažnik u VW-ovoj električnoj obitelji.
Vanjski izgled donosi elemente prepoznatljive za ID. liniju, no s posebnim naglaskom na “prijateljsko” lice oblikovano LED elementima. C-stup krase tri svjetleća pravokutnika, posveta ID. Buzzu i legendarnom VW Bulliju. Koncept se vozi na 21-inčnim kotačima s Continentalovim gumama koje nastavljaju uzorak naplatka na bočnicu gume, detalj koji je atraktivan, ali teško da ćemo ga vidjeti u seriji.
Unutra ID. Cross donosi ono što mnogi kupci žele: odnosno kombinaciju modernog digitalnog sučelja i fizičkih tipki. Ispred vozača je 11-inčni digitalni zaslon s instrumentima, a na sredini 13-inčni dodirni zaslon, ispod kojeg se nalaze stvarni gumbi za osnovne funkcije klime. Tu je i mali okretni regulator.
Zanimljiv detalj je “calm status”. Kada okrenete svoj pametni telefon licem prema dolje na bežičnom punjaču, zasloni prelaze u minimalistički prikaz s osnovnim informacijama. Ambijentalna rasvjeta, mekane tkanine i bež tonovi dodatno pridonose smirenoj atmosferi.
Praktičnost nije zaboravljena. Sjedala se mogu potpuno preklopiti, stvarajući ravan prostor za odmor ili čak improvizirano spavanje, što je mali podsjetnik na kampersku tradiciju VW-a.
Volkswagen zasad ne otkriva sve detalje o baterijama, no poznato je da će doseg prema WLTP-u iznositi oko 420 km. Pogon osigurava jedan elektromotor snage 211 KS, smješten sprijeda i povezan s prednjim kotačima.Iako se službeno predstavlja kao koncept, Volkswagen naglašava da je serijska verzija praktički identična, do te mjere da su čak i ručke vrata u kabini već pripremljene za proizvodnju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....