Nakon više od četiri desetljeća, Volkswagen je tiho ugasio Golf GTD i to još prošle godine, bez velike medijske pompe tako da je rijetko tko to i primijetio. Ovaj model, lansiran još 1982. kao sportski dizelski pandan benzinskom GTI-ju, obilježio je eru u kojoj su turbodizeli nudili i performanse i štedljivost. Danas, u vremenu sve strožih emisijskih normi i uspona elektrifikacije, njegovo mjesto u ponudi zauzima plug-in hibridni Golf GTE.
Prva generacija GTD-a stigla je s 1,6-litrenim turbodiesel motorom od 70 KS, 130 Nm okretnog momenta i najvećom brzinom od 160 km/h, brojkama koje su početkom 80-ih bile iznenađujuće uvjerljive za dizel. S vremenom je Golf GTD pratio tehnički razvoj, od prvog TDI motora u trećoj generaciji, preko 170 KS u Golfu 6, pa sve do 184 KS i 380 Nm u sedmoj generaciji.
Najmoćniji GTD stigao je s aktualnim Golfom 8, predstavljenim krajem 2020., koji je iz 2,0-litrenog TDI-a razvijao 200 KS i 400 Nm. Ubrzavao je do 100 km/h za 7,1 sekundu i postizao 245 km/h, uz deklariranu potrošnju od samo 4,4 l/100 km. Uz napredne sustave pročišćavanja ispušnih plinova bio je najčišći i najsnažniji dizelski Golf u povijesti.
No zašto je GTD nestao? Unatoč impresivnim performansama, tržište se okreće hibridima i električnim vozilima. Prodaja dizelaša godinama pada, a sportski dizelski modeli gube mjesto u ponudi. Facelift Golfa 8, koji je na naše tržište stigao u drugoj polovici prošle godine označio je trenutak kada je GTD nestao iz cjenika, drugi put u povijesti, ovaj put zauvijek.
Tako završava jedno značajno poglavlje povijesti Golfa, a s njim i era dizelskog sportaša koji je desetljećima bio jedinstvena kombinacija snage, ekonomičnosti i izdržljivosti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....