
Volkswagen Golf desetljećima je sinonim za racionalnu kupnju automobila, bilo novog ili rabljenog. U moru konkurencije, Golf ostaje mjerilo, a sada su se na tržištu rabljenih u "direktnom sukobu" našle njegove dvije posljednje generacije: sedmica i osmica kojih ima obilje po oglasnicima i u salonima rabljenih. Obje su vrlo aktualne, dostupne u velikim količinama i privlače pažnju kupaca koji traže kvalitetu, pouzdanost i prestiž u kompaktnom pakiranju. No koja je zapravo bolja za kupnju?
Dizajn i osjećaj kvalitete
Golf 7, predstavljen 2012., nastao je na novoj MQB platformi, što se odmah osjetilo u vožnji i udobnosti. Njegov dizajn je klasičan, ozbiljan i nenametljiv te se mnogima i danas više sviđa od dizajna aktualne "osmice". Još važnije, unutrašnjost je ergonomski besprijekorna, s klasičnim tipkama i najčešće analognim instrumentima, što znači da će se većina vozača odmah snaći bez frustracija i traganja po izbornicima.
Golf 8 iz 2019. donosi moderniji i malo hrabriji dizajn, ali i diskutabilne odluke u unutrašnjosti. Digitalni kokpit i infotainment sustav postali su standard, no zato su tipke skoro potpuno uklonjene. Najveći minusi su osjetljivi i neintuitivni kapacitivni klizači za glasnoću audija i klimu koji uz to još nisu ni osvjetljeni. Također, estetski, osmica donosi svježinu, ali osjećaj završne obrade i kvalitete materijala je, iznenađujuće, korak unatrag u odnosu na sedmicu.
Tehnologija i oprema
Ako tražite suvremene sustave pomoći i najnoviju multimediju, Golf 8 tu odnosi pobjedu. Čak i bazni modeli imaju sustav zadržavanja u traci, autonomno kočenje, Car2X komunikaciju i digitalne zaslone. No sve to dolazi uz cijenu kompleksnosti, a time i više potencijalnih kvarova i skupljih popravaka nakon nesreće.
Golf 7, osobito model "7.5" nakon redizajna s kraja 2016., nudio je solidan infotainment, pouzdane sustave pomoći i opcionalna prednja LED svjetla. Sve što stvarno treba prosječnom vozaču je tu, bez viška koji bi s vremenom mogao stvarati glavobolje.
Motori i pouzdanost
Obje generacije dijele velik broj motora. Najtraženiji 1.6 TDI i 2.0 TDI dizelaši iz Golf 7 generacije već su provjereni, štedljivi i relativno pouzdani uz redovito održavanje. Benzinci 1.2 TSI i 1.4 TSI također su bolji izbor od rane serije 1.5 TSI motora u Golfu 8, koji su dugo patili od efekta trzanja pri niskim brzinama u kombinaciji s DSG mjenjačem.
Kod obje generacije, DSG mjenjači znaju biti skupi za održavanje i potencijalno problematični, dok su ručni mjenjači znatno manje skloni kvarovima. Kod Golfa 8, zabilježeni su i problemi sa softwareom infotainment sustava, što je Volkswagen postupno rješavao ažuriranjima, ali sustav i dalje nje savršen.
Cijene i omjer uloženo/dobiveno
Cjenovno, Golf 7 je znatno pristupačniji. Za 13.000 do 15.000 eura moguće je pronaći vrlo pristojan primjerak s razumnom kilometražom provjerenim motorom i dobrom opremom. Golf 8, s obzirom da je još uvijek aktualan model, drži visoku cijenu, a za bazne primjerke u solidnom stanju traži se i više od 18.000 eura. Pritom ne nudi toliko više u praksi da bi ta razlika bila opravdana. Štoviše, nekim kupcima sedmica nudi više: više udobnosti, više ergonomije i manje elektronike koja bi mogla zakazati.
Presuda: razum ili moda?
Za kupce koji žele funkcionalan, pouzdan i dobro složen auto, Golf 7 je i dalje odličan izbor. Njegova reputacija, dokazano trajni motori i jednostavnija unutrašnjost znače manji rizik i bolji omjer cijene i kvalitete.
Golf 8 svakako donosi više tehnologije, ali i više kompromisa. Ukoliko dolazi u bogatijoj opremi i s ispravljenim softwareom, može biti zanimljiva opcija, ali će vas koštati više - i novca i strpljenja. Zato, ako želite pametnu kupnju – birajte Golf 7. Ako ste spremni platiti više za digitalni ugođaj i noviji model, Golf 8 će vas nagraditi modernim licem, ali možda i razočarati drugim detaljima.
Komentari
0