RABLJENI AUTOMOBILI

Rabljeni VW Golf 8: Evo kakvim se pokazao nakon tri i pol godine na tržištu i na što obratiti pažnju

Osma generacija, predstavljena 2019. ima sve što je prethodnike činilo vrijednima, ali uz novo odijelo oštrijeg stila

Volkswagen Golf 8

 Volkswagen Hrvatska

Od 1974. godine svestrani njemački kompakt slovi kao visokokvalitetni obiteljski automobil koji je uspio tako što je bio potpuno kompetentan u svemu što je namjeravao postići, a da nikada nije otišao u krajnosti.

Čini se da se mnogi slažu: dugo je bio najprodavaniji automobil u Europi, čvrst, sposoban i prepoznatljiv Golf, svaka nova generacija uvijek je bila samo evolucija stare.

image

Volkswagen Golf 8

Volkswagen Hrvatska

Osma generacija, predstavljena 2019. i lansirana 2020. godine, uzima sve što je prethodnike činilo tako vrijednima divljenja i dodaje novo odijelo oštrog stila, hibridizirane motore, oštrije vozne karakteristike i nešto suvremenije sigurnosne i tehnologije multimedije.

Ispod poklopca motora nalazi se prilično pristojna paleta motora. Benzinci počinju s 1.0-litrenim eTSI-jem, slijede ga 1.4 TSI, 1.4 TSI eHybrid, 1.5 TSI, 1.5 eTSI 150 hibrid, 2.0 TSI GTI verzija, 2.0 TSI 300 R pa sve do vrhunskog 2.0 TSI 320 R-a. Dizelaši uključuju 2.0 TDI 115, 2.0 TDI 150 i 2.0 TDI 200 GTD.

image

Volkswagen Golf 8

Volkswagen Hrvatska

Osma generacija VW Golfa temelji se na MQB Evo platformi i tehnički pokazuje niz paralela s prethodnom generacijom. Ne samo da je vanjski dizajn neobično polarizirajući za Volkswagen, već je i unutrašnjost koristila novi operativni koncept s digitalnim zaslonima temeljen na trećoj generaciji modularnog infotainment sustava (MIB 3). Rezultat je da često na trenutak skrenete pogled s ceste samo kako biste izvršili osnovne radnje, poput promjene unutarnje temperature.

No, upravo je ovo odstupanje od instrumentne ploče s intuitivnim konceptom prekidača kontroverzno. Kupci su kritizirali neosvijetljeni klizač ispod ekrana na središnjoj konzoli, a brojni softverski problemi samo su pogoršali reputaciju.

Vozači Golfa 8 prijavili su širok raspon grešaka: sporadične u navigacijskom sustavu ili sustavu kamere za vožnju unatrag, neispravnu funkciju DAB radija i opsežnije kvarove na zaslonu infotainmenta.

image

Volkswagen Golf 8

Volkswagen Hrvatska

Krajem 2021., dakle otprilike dvije godine nakon početka proizvodnje, Volkswagen je najavio da bi sve modele Golfa 8 naknadno trebalo osposobiti za bežična ažuriranja. Zapravo, performanse sustava su se enormno poboljšale, vrijeme pokretanja i odziva znatno su smanjeni, a funkcija CarPlay konačno je postala stabilnija.

Pojedinačne serije Golfa također su naknadno nadograđene snažnijim čipsetom kako bi se optimizirale performanse infotainmenta. Zainteresirani kupci trebali bi provjeriti je li softver ažuriran.

image

Volkswagen Golf 8

Volkswagen Hrvatska

Srećom, Golf 8 nije samo računalo na kotačima, već kao i njegovi prethodnici, kompakt pretendira biti vodeći u klasi. 1,5-litreni TSI benzinac od 130 KS zadovoljava Euro 6d standard emisija i može se smatrati superiornim. S vremenom hvatanje stotke od 9 sekundi i maksimalnom brzinom od 214 km/h, prije 20 godina to bi bilo dovoljno za GTI značku. Prema Auto bildu ponajbolji izbor.

No, ovaj Golf uopće ni ne želi biti sportaš - predstavljen je više kao "odrasli" svestrani automobil sa skupljim dodacima. Osnovni paket uključuje LED prednja svjetla, grijana sjedala i upravljač, Discover Media infotainment sa zaslonom osjetljivim na dodir, DAB radio, glasovne komande i alarmni sustav, trozonska automatska klimatizacija i "keyless" sustav.

image

Volkswagen Golf 8

Volkswagen Hrvatska

R-Line dodaje još nekoliko igračaka i oštriji stil, dok postoje zasebne opreme GTE, GTD, GTI i GTI Clubsport za plug-in hibridne, sportske dizelske i super-sportske verzije s benzinskim pogonom.

Na cesti, 1.5 TSI 130 je u isti mah dovoljno napet i dovoljno uglađen, a jednako vrijedi za eTSI varijantu. U međuvremenu će ljubitelji dizela uživati u snazi početnog 2.0 TDI 110 pri niskim okretajima. Izvedba omogućuje opuštenu vožnju kada vam se ne žuri, piše Auto bild.

image

Volkswagen Golf 8

Volkswagen Hrvatska

Standardni Golf ima tri glavne postavke ovjesa: Comfort, Normal i Sport. U Comfortu, to je jedan od najuglađenijih automobila u klasi, koji se iznimno dobro nosi s lošijim cestama. Ako se odlučite za motor od 150 i više, dobit ćete sofisticiraniju postavu stražnjeg ovjesa koja vožnju čini manje nervoznom. Modeli R-Line i GTD dobivaju spušteni sportski ovjes koji je osjetno čvršći, ali još uvijek savršeno prihvatljiv.

U Volkswagen Golfu ima dovoljno prostora za glavu sprijeda, a njegova se sjedala mogu pomaknuti dovoljno unatrag da mogu smjestiti ljude s dugim nogama. Unutarnje dimenzije dopuštaju relativnu udobnost straga, gdje je prostor za glavu vrlo velikodušan, ali prostor za noge nije izvanredan.

Prtljažnik je dovoljno velik za dnevne potrebe i u njega možete ugurati sklopiva dječja kolica. Sve u svemu, prtljažnik je prosječan za klasu obiteljskih automobila.

Volkswagen Golf 8 1.5 TSI (130 KS)

Motor: turbobenzinski

Pogon: prednji

Cilindri/ventili: 4/16

Obujam: 1498 ccm

Snaga: 130 KS na 5000 o/min

Moment: 200 Nm na 1400 o/min

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije: 428 x 178 x 145 cm

Osovinski razmak: 263.6 cm

Masa: od 1322 kg

Prtljažnik: od 381 L

Najveća brzina: 214 km/h

0-100 km/h: 9,2 sekundi

Izmjerena potrošnja: 5,1 l/100 km

CO2 ispuh: 108 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 13:59