Kada se u Kini početkom godine pojavila nova marka električnih automobila pod imenom AUDI, privukla je veliku pažnju. Iza projekta stoji sam "pravi" Audi, koji je u Kini odlučio nastupati kroz novu podmarku čije ime se piše velikim slovima i čiji automobili ne nose prepoznatljivi logo s četiri prstena.
Razlog za osnivanje ove marke je jednostavan. Na najvećem svjetskom tržištu električnih automobila Nijemci žele biti konkurentni lokalnim brendovima, a to znači igrati po kineskim pravilima, uz niže cijene, više opreme i hrabriji dizajn.
AUDI je sada u Kini u prodaju pustio novi potpuno električni model E5 Sportback, a cijene su izazvale pravu buru na tržištu. Dok se u Europi i SAD-u električni automobili često doživljavaju kao preskupa alternativa klasičnim modelima, AUDI je u Kini ponudio kombinaciju luksuza, tehnologije i velike snage po cijenama koje izgledaju gotovo nevjerojatno niske. Najjeftinija verzija, nazvana Pioneer, starta s 235.900 juana, odnosno oko 28.000 eura, iznos koji u Europi nije dovoljan ni za najjeftiniji osnovni kompaktni električni auto.
Osnovni model donosi bateriju kapaciteta 76 kWh i stražnji elektromotor snage 299 KS, uz deklarirani doseg od 618 kilometara prema kineskom CLTC ciklusu. Iznad njega smješten je Pioneer Plus, koji zadržava stražnji pogon, ali s većom snagom od 408 KS i većom baterijom od 100 kWh. Time doseg raste na 773 kilometra, a cijena na i dalje razmjerno skromnih 269.900 juana (oko 32.000 eura).
Za one koji traže više dinamike, AUDI je pripremio i Pioneer Quattro. Uz dva motora i 525 KS dolazi baterija od 83 kWh, a doseg je 623 kilometra. Zanimljivo, cijena mu je ista kao kod verzije Pioneer Plus, što znači da kupac može birati između snage i dodatne autonomije. Na samom vrhu nalazi se Flagship Quattro s dva motora, ukupnih 787 KS i 100 kWh baterijom. Ubrzanje do 100 km/h traje samo 3,4 sekunde, dok doseg iznosi 647 kilometara. Cijena? Tek 319.900 juana, odnosno oko 38.000 eura, iznos za koji se u Europi teško može kupiti bilo kakav električni Audi.
No, kod E5 nije sve samo u brojkama i cijenama. Sve verzije standardno dolaze s LiDAR sustavom, trima radarskim modulima, 11 kamera i 12 ultrazvučnih senzora, čime se osigurava napredan sustav pomoći vozaču. U unutrašnjosti dominira nevjerojatni 59-inčni zaslon koji se proteže cijelom širinom armature, a uključuje i prikaze digitalnih retrovizora. Kabina je minimalistička, ali luksuzna, obložena kožom i Alcantarom, s dvama bežičnim punjačima za mobitele.
Kombinacija njemačkog inženjeringa i kineske agresivne politike cijena čini E5 jednim od najatraktivnijih novih električnih automobila na kineskom tržištu. Pitanje je hoće li Audi (ili AUDI)ovaj model ponuditi i izvan Kine. Trenutačno je namijenjen isključivo domaćem tržištu, no ako interes poraste, E5 bi mogao postati ozbiljan adut i na globalnoj razini.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....