Porsche će 19. studenoga otkriti svoj najvažniji SUV novog doba, model Cayenne Electric. Model koji je prije više od dva desetljeća spasio marku od financijskog kolapsa sada će otvoriti novo poglavlje u električnom luksuzu. Prodaja je planirana za 2026. godinu, a Porsche ga pozicionira iznad električnog Macana, ali uz zadržavanje postojećeg Cayennea s motorima na benzin koji će se nuditi sve do 2030. godine.
Cayenne Electric temelji se na naprednoj PPE platformi, zajedničkoj s Macanom Electric, i koristi 800-voltnu arhitekturu s novom baterijom kapaciteta 112 kWh. Obećani doseg iznosi oko 600 kilometara prema WLTP standardu, dok se zahvaljujući punjenju snagom do 400 kW baterija može napuniti od 10 do 80 posto za samo 15 minuta. Riječ je o najsnažnijem Porscheovom električnom sustavu punjenja u serijskoj proizvodnji, a Porsche dodatno uvodi i opciju bežičnog punjenja putem indukcijske ploče koja se postavlja u garaži.
Ponuda motora uključivat će dvije osnovne konfiguracije: stražnji pogon i pogon na sve kotače. Osnovni Cayenne Electric raspolagat će s oko 400 KS, verzija S dosegnut će 650 KS, dok bi vrhunski Turbo mogao premašiti 900 KS. Kao i kod svih Porscheovih modela, naglasak ostaje na voznim osobinama: adaptivni zračni ovjes, upravljanje svim kotačima i aktivni sustav kontrole karoserije Active Ride Control jamče kombinaciju udobnosti i preciznosti koja bi trebala nadmašiti i dosadašnji Cayenne Turbo GT.
Unatoč električnoj arhitekturi, Cayenne Electric ostaje praktičan SUV. Duljina od 5,1 metra i međuosovinski razmak produljen za dodatnih desetak centimetara osiguravaju više prostora na stražnjoj klupi i u prtljažniku, koji sada nudi gotovo 100 litara više nego dosad. Uz to, ispod prednje haube nalazi se 90-litarski "frunk". Porsche je potvrdio i vučnu sposobnost do 3,5 tone, najveću među svim trenutačno dostupnim električnim vozilima.
Kabina donosi potpuno novi digitalni koncept. Središnji "Flow Display" zakrivljen je u donjem dijelu i prelazi u središnju konzolu, čineći dojam jedinstvene površine. Putnik sprijeda može imati dodatni 14,9-inčni zaslon, dok vozač gleda u 14,5-inčne zakrivljene instrumente s dodirnim rubovima za podešavanje ovjesa, rasvjete i kamera. Head-up zaslon s funkcijom proširene realnosti projicira navigacijske upute "izravno na cestu", a tu su i fizičke tipke za ventilaciju, glasnoću i grijanje, sve veća rijetkost u novom digitalnom svijetu.
Porsche je naravno prepun luksuza. Stražnja sjedala električno se podešavaju, nasloni za ruke i središnja konzola griju se poput onih u Mercedesu S-klase, a panoramski krov koristi elektrokromatsko zatamnjenje. Novi interijeri nude boje poput "lavande, magnezijevo sive i kaduljaste", dok se rasvjeta kabine sinkronizira s grafikama zaslona.
Razvoj Cayennea Electric odvijao se istodobno u stvarnom i virtualnom svijetu. Porsche je većinu testnih prototipova zamijenio digitalnim "blizancima". Time je skraćeno vrijeme razvoja za 20 posto, a stvarni automobili sada prolaze završne provjere u ekstremnim uvjetima, od -35 u Skandinaviji do +50 u Death Valleyu.
Više detalja ćemo saznati za tjedan dana kada će biti objavljene i prve slike eksterijera novog Cayennea.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....