SVJETSKA PREMIJERA

Novi Nissan Leaf: Uz pomoć Renaulta kreće ispočetka s novom koncepcijom i pametnim tehnologijama

Nissan Leaf nove generacije stiže u jesen ove godine, prvo u SAD, a ubrzo nakon toga i u Europu i Japan

Nissan Leaf

Nissan Leaf nove generacije stiže u jesen ove godine, prvo u SAD, a ubrzo nakon toga i u Europu i Japan

Nakon gotovo 700.000 prodanih primjeraka i gotovo 15 godina na tržištu, Nissan Leaf ulazi u potpuno novu fazu. Ikona električne mobilnosti, koja je 2010. pokrenula val velikoserijskih električnih vozila, sada dolazi s potpuno novim dizajnom, naprednijom tehnologijom i dosegom koji ozbiljno konkurira klasičnim vozilima s unutarnjim izgaranjem. U novoj generaciji, Leaf napušta hatchback format i postaje dinamični crossover SUV.

Vizualno, novi Leaf više nema mnogo dodirnih točaka s dosadašnjim modelom. Silueta je nagnuta unatrag, s coupeovskom stražnjicom i sportskim detaljima preuzetima s modela Nissan Z. Prednji dio je upečatljiv a svojim izraženim svjetlima, stražnji izgleda kao da je preuzet sa sportskog fastbacka, a aerodinamičnost je dovedena do dosad neviđene razine za Nissan. Koeficijent otpora zraka iznosi samo 0,25, što Leaf čini najaerodinamičnijim Nissanom ikada proizvedenim.

image

Nissan Leaf

Novi Leaf dolazi u dvije varijante. Osnovni model koristi bateriju kapaciteta 52 kWh i elektromotor od 177 KS te 345 Nm okretnog momenta. Top izvedba ima veću bateriju od 75 kWh i snažniji motor od 214 KS uz 355 Nm. Ova snažnija verzija nudi doseg do 602 kilometara (WLTP), a pomoću DC punjača snage 150 kW moguće je dodati 250 kilometara dosega u samo 14 minuta, što je, kako tvrdi Nissan, prosječno vrijeme koje vozač klasičnog automobila provede na benzinskoj postaji. Punjenje od 10 do 80 posto traje oko 35 minuta, a sustav za kondicioniranje baterije automatski priprema paket za brzo punjenje, ovisno o ruti unesenoj u navigaciju.

Novi Leaf dijeli CMF-EV platformu s većim modelom Ariya, no za razliku od njega dolazi isključivo u konfiguraciji s jednim elektromotorom i prednjim pogonom. Ta platforma je zapravo proizvod Renaulta i osnova za električni Megane i Scenic. Unutrašnjost ima ravni pod, i više prostora za noge i glave nego kod prethodnika, a u prtljažnik stane 437 litara.

image

Nissan Leaf

Zahvaljujući multilink stražnjem ovjesu i 66 posto većoj torzijskoj krutosti, Leaf sada nudi osjetno bolje vozne osobine i veću stabilnost u vožnji od prethodnika.

image

Nissan Leaf

Kabina novog Leafa doživjela je potpuni redizajn, s fokusom na pročišćen izgled, digitalnu povezanost i veću funkcionalnost. Dizajn interijera prati aerodinamičnu vanjštinu, s čistim linijama, lebdećom konzolom i dvostrukim digitalnim zaslonima od 14,3 inča koji dominiraju središnjom pločom.

Novi Leaf ima i zanimljive tehnologije. Podržava Vehicle-to-Load i Vehicle-to-Home funkcionalnosti, što znači da se s pomoću adaptera električna energija iz vozila može koristiti za napajanje kućanskih uređaja ili punjenje drugih električnih vozila. Krov je opcijski panoramski i koristi elektrokromatsko zatamnjenje, pa nema potrebe za mehaničkim sjenilom.

image

Nissan Leaf

Nissan Leaf nove generacije stiže u jesen ove godine, prvo u SAD, a ubrzo nakon toga i u Europu i Japan. Verzije za Europu proizvodit će se u pogonu Sunderland u Ujedinjenom Kraljevstvu. Nikakve informacije o cijenama još nisu otkrivene.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2025 11:54