Porsche 911 serije 993 zauzima posebno mjesto u povijesti marke. Posljednja je to generacija s legendarnim zrakom hlađenim bokser motorom. Upravo zato mnogi ga ljubitelji smatraju svetinjom, nedodirljivim simbolom kraja jedne ere. A onda se pojavio Everrati, britanski specijalist za tzv. "elektromodove", i odlučio 993 pretvoriti u električni automobil.
Rezultat? Porsche 911 Founders Edition koji će tradicionalistima vjerojatno zadati glavobolju, a nekima možda i slomiti srce.
Sve počinje potpunom restauracijom donorskog automobila. Nakon toga, karoserija dobiva nove panele od karbona, oblikovane tako da zadrže prepoznatljivu siluetu 993-ice, ali i da dodaju diskretne detalje inspirirane modelom Turbo S. Nestali su ispušni otvori, pojavile su se LED svjetlosne jedinice i Everratijeve oznake, dok su kotači 18-colni, kovani i oblikom podsjećaju na legendarne "turbo twist" naplatke. Kupci pritom dobivaju širok raspon personalizacije boja i grafika, što dodatno naglašava unikatnost svakog primjerka.
Unutrašnjost je kombinacija tradicije i modernih detalja. Klasični raspored s pet instrumenata je tu, ali je prilagođen električnom pogonu. Kabina je obložena Alcantarom i luksuznom Bridge of Weir kožom, a središnja konzola skriva diskretan Porsche Classic multimedijski sustav s Bluetoothom. Tko želi sportskiji ugođaj može naručiti Recaro Sportster CS sjedala ili čak potpuno ukloniti stražnju klupu.
Najveća promjena, naravno, krije se ispod površine. Nestao je bokser motor, a zamijenio ga je elektromotor sa 760 KS i 810 Nm, čime električni 993 nadmašuje i najsnažnije varijante poput Turbo S ili GT2. Snaga ide na stražnje kotače preko posebno razvijenog diferencijala, a performanse su brutalne: ubrzanje do 100 km/h traje svega 3,3 sekunde. Energiju osigurava baterija kapaciteta 63 kWh, dovoljna za oko 320 kilometara dosega, uz mogućnost punjenja snagom do 100 kW.
Još zanimljivije, Everrati je uspio zadržati masu i raspodjelu težine vrlo blizu originala. To znači da vozački doživljaj, iako promijenjen, ostaje vjeran karakteru 993-ice. Novi ovjes, kočnice i regenerativno kočenje dodatno naglašavaju modernu dinamiku, a uz doplatu za paket performansi moguće je dobiti aktivni ovjes i još izdržljivije kočione komponente.
Puristi će, naravno, teško oprostiti uklanjanje zrakom hlađenog motora, za mnoge jedinstvenog simbola Porscheove baštine. No Everrati nudi olakotnu okolnost: cijeli postupak konverzije je reverzibilan. Dakle, vlasnik u svakom trenutku može vratiti automobil u originalno stanje, što je važan detalj za buduću vrijednost na tržištu klasika.
O cijeni se službeno ne govori, ali jasno je da se radi o ekskluzivnom projektu za rijetke vlasnike spremne spojiti nostalgiju i budućnost. Je li ovo svetogrđe ili hrabar korak naprijed? Ovisi koga pitate.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....