NJEMAČKA SVETINJA

Ovaj 911 izgleda fantastično, ali ljubiteljima Porschea će slomiti srce

O cijeni se službeno ne govori, ali jasno je da se radi o ekskluzivnom projektu za rijetke kupce spremne spojiti nostalgiju i budućnost

Everrati Porsche 911 Founders Edition

 Everrati
O cijeni se službeno ne govori, ali jasno je da se radi o ekskluzivnom projektu za rijetke kupce spremne spojiti nostalgiju i budućnost

Porsche 911 serije 993 zauzima posebno mjesto u povijesti marke. Posljednja je to generacija s legendarnim zrakom hlađenim bokser motorom. Upravo zato mnogi ga ljubitelji smatraju svetinjom, nedodirljivim simbolom kraja jedne ere. A onda se pojavio Everrati, britanski specijalist za tzv. "elektromodove", i odlučio 993 pretvoriti u električni automobil.

Rezultat? Porsche 911 Founders Edition koji će tradicionalistima vjerojatno zadati glavobolju, a nekima možda i slomiti srce.

image

Everrati Porsche 911 Founders Edition

Everrati

Sve počinje potpunom restauracijom donorskog automobila. Nakon toga, karoserija dobiva nove panele od karbona, oblikovane tako da zadrže prepoznatljivu siluetu 993-ice, ali i da dodaju diskretne detalje inspirirane modelom Turbo S. Nestali su ispušni otvori, pojavile su se LED svjetlosne jedinice i Everratijeve oznake, dok su kotači 18-colni, kovani i oblikom podsjećaju na legendarne "turbo twist" naplatke. Kupci pritom dobivaju širok raspon personalizacije boja i grafika, što dodatno naglašava unikatnost svakog primjerka.

image

Everrati Porsche 911 Founders Edition

Everrati

Unutrašnjost je kombinacija tradicije i modernih detalja. Klasični raspored s pet instrumenata je tu, ali je prilagođen električnom pogonu. Kabina je obložena Alcantarom i luksuznom Bridge of Weir kožom, a središnja konzola skriva diskretan Porsche Classic multimedijski sustav s Bluetoothom. Tko želi sportskiji ugođaj može naručiti Recaro Sportster CS sjedala ili čak potpuno ukloniti stražnju klupu.

image

Everrati Porsche 911 Founders Edition

Everrati

Najveća promjena, naravno, krije se ispod površine. Nestao je bokser motor, a zamijenio ga je elektromotor sa 760 KS i 810 Nm, čime električni 993 nadmašuje i najsnažnije varijante poput Turbo S ili GT2. Snaga ide na stražnje kotače preko posebno razvijenog diferencijala, a performanse su brutalne: ubrzanje do 100 km/h traje svega 3,3 sekunde. Energiju osigurava baterija kapaciteta 63 kWh, dovoljna za oko 320 kilometara dosega, uz mogućnost punjenja snagom do 100 kW.

image

Everrati Porsche 911 Founders Edition

Everrati

Još zanimljivije, Everrati je uspio zadržati masu i raspodjelu težine vrlo blizu originala. To znači da vozački doživljaj, iako promijenjen, ostaje vjeran karakteru 993-ice. Novi ovjes, kočnice i regenerativno kočenje dodatno naglašavaju modernu dinamiku, a uz doplatu za paket performansi moguće je dobiti aktivni ovjes i još izdržljivije kočione komponente.

image

Everrati Porsche 911 Founders Edition

Everrati

Puristi će, naravno, teško oprostiti uklanjanje zrakom hlađenog motora, za mnoge jedinstvenog simbola Porscheove baštine. No Everrati nudi olakotnu okolnost: cijeli postupak konverzije je reverzibilan. Dakle, vlasnik u svakom trenutku može vratiti automobil u originalno stanje, što je važan detalj za buduću vrijednost na tržištu klasika.

image

Everrati Porsche 911 Founders Edition

Everrati

O cijeni se službeno ne govori, ali jasno je da se radi o ekskluzivnom projektu za rijetke vlasnike spremne spojiti nostalgiju i budućnost. Je li ovo svetogrđe ili hrabar korak naprijed? Ovisi koga pitate.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2025 00:44