Nissan je upravo predstavio Micru, automobil koji je sada prošao kroz ogromnu tranziciju, od jednostavnog gradskog automobila s motorima na unutarnje izgaranje u sofisticiraniji električni automobil s retro dizajnom. Već na prvi pogled, ako izostavimo, prednji dio, jasno je da Micra oblikom podsjeća na Renault 5, što je i logično jer novi Nissan je izveden iz tog modela s kojim dijeli tehnologiju i platformu.
To zapravo nije loše, jer je novi Renault 5 je privukao ogromnu pažnju od svoje premijere i prodaja mu je krenula odlično. Sada bi Nissan mogao "zajahati taj val" sa sličnim receptom, odnosno retro dizajnom koji podsjeća na kultnu treću generaciju Micre iz 2002. godine.
Nissan će u početku nuditi Micru s dva pogonska sklopa, oba s jednim, sprijeda postavljenim motorom. Snažnija kombinacija je baterijski paket od 52 kWh koji je kombiniran s motorom od 150 KS (245 Nm) koji pokreće prednje kotače. Nissan nije objavio službene podatke o performansama, ali novi automobil trebao bi biti na razini svojeg sestrinskog modela s vremenom ubrzanja od 0 do 100 km/h za oko osam sekundi. Skromnija varijanta je također poznata iz Renaulta 5 i koristi bateriju od 40 kWh uparenu s nešto slabijim električnim motorom od 122 KS (225 Nm). Tako motorizirani Renault od 0 do 100 km/h ubrzava za 9 sekundi.
Nissan je najavio doseg od 408 kilometara za model s baterijom od 52 kWh. Model s baterijom od 40 kWh postiže domet od 310 kilometara prema WLTP ciklusu. Brzine punjenja ograničene su na 100 kW na DC punionicama za verziju s baterijom od 52 kWh i 80 kW za model od 40 kWh. Maksimalna snaga AC punjenja za oba modela je 11 kW. U najboljem slučaju oba će se napuniti od 10 do 80 posto za oko 30 minuta na brzoj punionici. Svi modeli Micra također će standardno uključivati toplinsku pumpu.
Osim toga, Nissan će, kao i Renault, ponuditi funkciju "Vehicle-to-Load" koja omogućuje napajanje svih vrsta vanjskih uređaja električnom energijom pohranjenom u bateriji automobila.
Iako je Micra zapravo samo prerađeni Renault 5, Nissan se jako potrudio da distancira ova dva modela kada je u pitanju dizajn. Proporcije, dimenzije i najveći dio unutrašnjosti su identični na ova dva automobila, ali karoserije se razlikuju i Micra ima prepoznatljiv skup vlastitih stilskih elemenata. Karoserija Micre ima udubljenu horizontalnu liniju, nazvanu Gelato Scoop, koja se proteže od prednjeg prema stražnjem dijelu. Prednji i stražnji dijelovi su također potpuno promijenjeni.
Najveću pažnju će sigurno privlačiti ekscentrični prednji kraj, gdje velika ovalna dnevna svjetla kruže oko malih pravokutnih glavnih svjetala i čine da Micra izgleda kao da nosi ogromne naočale. Nema prednje maske, samo središnje postavljen Nissanov logotip, dok je glavni usisnik zraka smješten ispod.
Stražnji dio također ima ovalne elemente, ali ovdje su oni manji i više integrirani u cjelokupni oblik. U njima se naziru dizajnerski detalji modela GT-R. Svi modeli imaju 18-inčne kotače, s tim da samo osnovni model ima čelične kotače, dok ostali imaju aluminijske naplatke.
Unutrašnjost je puno sličnija onoj na Renaultu 5, s identičnim parom 10-inčnih zaslona postavljenih na vrhu jednostavnih i atraktivnih armatura. Čak je i upravljač potpuno prenesen iz Renaulta, s izuzetkom logotipa. Ipak, neki elementi kabine imaju moderniji pristup nego u Renaultu, s drugačijim tkaninama korištenim na sjedalima, vratima i armaturnoj ploči.
Infotainment je u biti preuređena verzija R-Link sustava Renaulta, ali kao i kod većeg dijela ovog automobila, to nije loša stvar jer se radi o dobrom sustavu. Izbornici su jednostavni za navigaciju, a grafika jasna. Instrumenti imaju dobar raspon personalizacije i mogu jasno i jednostavno prikazati brojne informacije. Googleova integracija u glavno sučelje zaslona osjetljivog na dodir također donosi brojne aplikacije kao što je navigacija putem google karata.
Nissan nije objavio točne dimenzije, samo da je auto malo kraći od 4 metara i uži od 180 cm te da je međuosovinski razmak 254 cm. To znači da je prostor unutra identičan kao u Renaultu, što pak znači da mu prostranost nije jača strana, no da istodobno nije ni previše skućen. Kapacitet prtljažnika je 326 litara što je otprilike prosjek za klasu, a ako spustite stražnja sjedala, taj se volumen povećava na 1106 litara.
Nova Micra stiže krajem 2025. godine i iako cijene još nisu objavljene, očekujemo da će biti slične onima Renaulta 5, dakle nešto manje od 30.000 eura za početni model sa 122 KS i manjom baterijom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....