Dok Volkswagen i dalje razrađuje planove za svoj prvi električni GTI, Peugeot se odlučio "progurati preko reda" i u sklopu događaja oko ovogodišnjeg izdanja utrke 24 sata Le Mansa otkrio svoj prvi električni sportski model s legendarnom GTi oznakom, koju ova marka, kao i VW, tradicionalno koristi. Novi Peugeot E-208 GTI u mnogočemu se oslanja na baštinu slavnog modela 205 GTI, ali istovremeno donosi performanse koje ga čine najbržim GTI-jem u povijesti marke.
Peugeot se ovim modelom vratio u "GTI igru" nakon šest godina pauze i prvi put GTi oznaku stavio na model pokretan isključivo strujom. Pod karoserijom se krije poznata e-CMP platforma Stellantis grupe, a E-208 GTI koristi prednje smješten elektromotor snage 280 KS i okretnog momenta 345 Nm. Pogon je na prednje kotače, a ubrzanje do 100 km/h traje svega 5,7 sekundi, što je brže čak i od sestrinskih modela Abartha i Alfe, koji to čine za 5,9 sekundi. Također, Peugeotov GTI brži je i od najsnažnijeg električnog Minija.
S druge strane, maksimalna brzina auta nije nimalo spektakularna i iznosi ograničenih 180 km/h. Impresivan nije ni doseg koji iznosi samo 350 km zahvaljujući relativno maloj bateriji kapaciteta od 54 kWh bruto (51 kWh neto). Punjenje od 20 do 80 posto traje oko 30 minuta, a auto nudi i V2L funkciju.
Tehnički, nova GTi inačica donosi više nego samo mnogo konjskih snaga i dobra ubrzanja. Ovjes je snižen za 30 mm, a trag kotača proširen za 56 mm sprijeda i 27 mm straga. Sve to rezultira agresivnijim izgledom i "stavom na cesti". Za vrhunska vozna svojstva brine se sportski ovjes s redizajniranim oprugama i amortizerima, novi stražnji stabilizator, prilagođeni elektronski sigurnosni sustavi i Michelin Pilot Sport Cup 2 gume, što sugerira da Peugeot cilja i na entuzijaste koji ne zaziru od vikenda na stazi.
GTI detalji su posvuda: od 18-inčnih felgi s retro dizajnom i crvenim GTi logom u sredini, do crvenih akcenata na karoseriji, lukovima blatobrana, prednjoj maski, svjetlima, pa sve do četveroklipnih kočionih čeljusti s diskovima od 355 mm.
U kabini crvene kontraste nalazimo na osvjetljenju, tepihu, sigurnosnim pojasevima, šavovima na armaturnoj ploči i sportskim sjedalima. Sama sjedala inspirirana su klasičnim verzijama iz 205 GTi-a, s crvenom središnjom prugom i tkaninom s uzorkom mreže, koja priziva nostalgiju modela iz 80-ih godina.
Za sada cijena nije službeno potvrđena, ali očekuje se da će se kretati od oko 40.000 eura. Prvi automobili bi kupcima trebali biti isporučeni krajem ove, ili početkom iduće godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....