Na salonu IAA Mobility u Münchenu debitirao je Polestar 5, električni grand tourer s četvora vrata koji donosi spoj futurističkog dizajna i brutalnih performansi. Model je proizašao iz koncepta Precept, predstavljenog prije pet godina, a sada stiže na tržište kao izravni rival Porscheu Taycanu i s ambicijom da pomakne granice segmenta.
Polestar 5 preuzima prepoznatljive dizajnerske linije brenda, uključujući oštre LED svjetlosne potpise i minimalističku karoseriju s niskim i dugim krovnim lukom. Iako se radi o coupeu s četvora vrata, automobil nema stražnje staklo, već koristi digitalni retrovizor, čime je naglašena avangardna filozofija.
Uz kotače od 20 do 22 cola i uvlačive kvake, vozilo djeluje istodobno futuristički i elegantno.
Unutrašnjost odiše tipičnom skandinavskom jednostavnošću, ali i visokotehnološkim rješenjima. Digitalna instrumentna ploča od 9 inča, head-up zaslon od 9,5 inča i 14,5-inčni infotainment u portretnom formatu nude potpuno digitalizirano iskustvo, pogonjeno Android Automotive sustavom s Google integracijom.
Poseban naglasak stavljen je na udobnost: sjedala razvijena u suradnji s Recarom dostupna su u MicroTechu ili Nappa koži, a nude grijanje, ventilaciju i masažu. Stražnja sjedala također su grijana, ventilirana i masažna, uz mogućnost regulacije nagiba, što putnicima daje luksuz kakav se rijetko viđa u ovom segmentu. Uz to, panoramski krov dug više od 180 cm dodatno "otvara kabinu", a reciklirani materijali poput Econyla te lanena vlakna potvrđuju održivi pristup.
Polestar 5 temelji se na vlastito razvijenoj aluminijskoj platformi Performance Architecture i koristi litij-ionsku bateriju od 112 kWh. Standardna izvedba raspolaže s 748 KS i 812 Nm, što omogućuje sprint do 100 km/h za 3,9 sekundi te doseg do 670 kilometara po WLTP-u. Zahvaljujući brzom punjenju od 350 kW, baterija se od 10 do 80 posto puni za svega 22 minute.
Za one kojima to nije dovoljno, tu je Performance varijanta sa 884 KS i 1.015 Nm. Ona ubrzava do 100 km/h za samo 3,2 sekunde, ali joj se doseg smanjuje na 565 kilometara. Adaptivni ovjes i sportski detalji poput crnih akcenata i zlatnih kočionih čeljusti dodatno naglašavaju njen karakter.
U Njemačkoj Polestar 5 kreće od 119.900 eura, dok Performance verzija stoji 142.900 eura. Početak prodaje predviđen je za 24 odabrana tržišta, među kojima nije Hrvatska.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....