IAA MÜNCHEN

Polestar 5: Supersnažni švedski adut s 884 KS cilja na Porsche Taycan

Polestar 5 temelji se na vlastito razvijenoj aluminijskoj platformi Performance Architecture i koristi litij-ionsku bateriju od 112 kWh

Auto klub u Munchenu, Polestar 5

 Zvonimir Jurčić
Polestar 5 temelji se na vlastito razvijenoj aluminijskoj platformi Performance Architecture i koristi litij-ionsku bateriju od 112 kWh

Na salonu IAA Mobility u Münchenu debitirao je Polestar 5, električni grand tourer s četvora vrata koji donosi spoj futurističkog dizajna i brutalnih performansi. Model je proizašao iz koncepta Precept, predstavljenog prije pet godina, a sada stiže na tržište kao izravni rival Porscheu Taycanu i s ambicijom da pomakne granice segmenta.

image

Auto klub u Munchenu, Polestar 5

Zvonimir Jurčić

Polestar 5 preuzima prepoznatljive dizajnerske linije brenda, uključujući oštre LED svjetlosne potpise i minimalističku karoseriju s niskim i dugim krovnim lukom. Iako se radi o coupeu s četvora vrata, automobil nema stražnje staklo, već koristi digitalni retrovizor, čime je naglašena avangardna filozofija.

image

Polestar 5

Polestar

Uz kotače od 20 do 22 cola i uvlačive kvake, vozilo djeluje istodobno futuristički i elegantno.

image

Polestar 5

Polestar

Unutrašnjost odiše tipičnom skandinavskom jednostavnošću, ali i visokotehnološkim rješenjima. Digitalna instrumentna ploča od 9 inča, head-up zaslon od 9,5 inča i 14,5-inčni infotainment u portretnom formatu nude potpuno digitalizirano iskustvo, pogonjeno Android Automotive sustavom s Google integracijom.

image

Polestar 5

Polestar

Poseban naglasak stavljen je na udobnost: sjedala razvijena u suradnji s Recarom dostupna su u MicroTechu ili Nappa koži, a nude grijanje, ventilaciju i masažu. Stražnja sjedala također su grijana, ventilirana i masažna, uz mogućnost regulacije nagiba, što putnicima daje luksuz kakav se rijetko viđa u ovom segmentu. Uz to, panoramski krov dug više od 180 cm dodatno "otvara kabinu", a reciklirani materijali poput Econyla te lanena vlakna potvrđuju održivi pristup.

image

Polestar 5

Polestar

Polestar 5 temelji se na vlastito razvijenoj aluminijskoj platformi Performance Architecture i koristi litij-ionsku bateriju od 112 kWh. Standardna izvedba raspolaže s 748 KS i 812 Nm, što omogućuje sprint do 100 km/h za 3,9 sekundi te doseg do 670 kilometara po WLTP-u. Zahvaljujući brzom punjenju od 350 kW, baterija se od 10 do 80 posto puni za svega 22 minute.

image

Polestar 5

Polestar

Za one kojima to nije dovoljno, tu je Performance varijanta sa 884 KS i 1.015 Nm. Ona ubrzava do 100 km/h za samo 3,2 sekunde, ali joj se doseg smanjuje na 565 kilometara. Adaptivni ovjes i sportski detalji poput crnih akcenata i zlatnih kočionih čeljusti dodatno naglašavaju njen karakter.

image

Polestar 5

Polestar

U Njemačkoj Polestar 5 kreće od 119.900 eura, dok Performance verzija stoji 142.900 eura. Početak prodaje predviđen je za 24 odabrana tržišta, među kojima nije Hrvatska.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 12:19