Danas je svoja vrata otvorio sajam IAA Mobility u Münchenu, koji će, počevši od danas do 14. rujna, biti epicentar globalne autoindustrije. I to u ovogodišnjem izdanju ponajprije europske, koja se u turbulentnom razdoblju koje je poljuljalo mnoge velikane, između zakona EU, američkih carina, trgovinskih ratova i zelene tranzicije, pokušava oduprijeti kineskoj invaziji na Europu, koji se povoljnim cijenama i visokom tehnologijom bore za svakog europskog kupca.
Međutim, sada su se karte izmiješale pa na ovom izdanju ponajprije njemački proizvođači, itekako imaju što za pokazati i dokazati vlastite tehnološke mogućnosti.
Podsjetimo, veliki međunarodni sajam automobila IAA prije München prethodno se godinama održavao u Frankfurtu sve do 2019. i jedan je od najvećih svjetskih događaja mobilnosti, usmjeren na automobilske i tehnološke inovacije, održivost i budućnost prijevoza.
Vodeća svjetska platforma za mobilnost, održivost i tehnologiju tako i ove godine prema svemu viđenom postavlja globalne trendove u automobilskoj industriji i srodnim tehnologijama, predstavljajući inovacije i nove koncepte u sektoru mobilnosti.
Sajam se održava u sajamskom centru Messe München, međutim, tu je i izložba te aktivnosti u središtu Münchena s otvorenim izložbenim prostorom za posjetitelje, mogućnostima probnih vožnji...
I na ovom izdanju električni automobili su u fokusu, premda premijeru doživljavaju i tradicionalni bestselleri poput Renaulta Clija te VW T-Roca.
Volkswagen Grupa, Mercedes-Benz, Renault Grupa, Stellantis, BMW, BYD - neki su od divova koji izlažu, nastupaju i Korejci (Hyundai, Genesis, Kia), međutim, japanske marke su potpuno izostale s najvećeg europskog sajma mobilnosti. Od kineskih marki, osim BYD-a, tu su i XPeng, Leapmotor, Omoda, Jaeco te Hongqi.
U Münchenu je i Rimac Technology koji je predstavio svoj najnoviji portfelj naprednih baterijskih i pogonskih sustava, uključujući najsuvremenija baterijska rješenja s čvrstim elektrolitom (solid-state), kao i evoluciju postojećih baterija i e-osovina.
Uz njih, specijalist za baterije CATL je predstavio prvu LFP bateriju na svijetu opremljenu NP3.0 tehnologijom (Shenxing Pro baterija). Ova inovacija ne samo da poboljšava sigurnost sprječavanjem požara i dima, već i održava snagu više od sat vremena nakon termičkog zastoja, služeći kao ključni "sustav održavanja života" za vozila.
Danas i sutra slijede nova predstavljanja, pa ćemo stalno osvježavati pregled noviteta s IAA Mobility u Munchenu.
Mercedes GLC EQ - Mercedes je jučer, uoči salona IAA Mobility 2025. u Münchenu, trenutačno jedne od najprestižnijih auto manifestacija te velike izložbe mobilnosti i tehnologija, vrlo pompozno predstavio potpuno novi Mercedes GLC EQ.
Generalno, za Mercedes novi GLC EQ predstavlja važan model i – "prekretnicu u segmentu srednjih premium SUV-ova". Novi GLC EQ (dosadašnji GLC s ICE motorima i dalje ostaje u ponudi) nije samo električna inačica najprodavanijeg Mercedesa u svijetu, već je to potpuno redefiniran, sofisticiran i sveobuhvatan električni SUV koji postavlja apsolutno nove standarde u svojoj klasi.
BMW iX3 - BMW je i službeno otvorio novo poglavlje svoje električne ofenzive predstavljanjem nove generacije modela iX3. Iako se na prvi pogled radi o još jednom električnom SUV-u, iza tog imena krije se puno više: prvi serijski model na revolucionarnoj platformi Neue Klasse, koja će biti baza za sve buduće BMW-ove električne automobile.
Renault Clio - Francuzi su predstavili potpuno novu generaciju Clija. Smješten na dotjeranu modularnu platformu CMF-B na kojoj se kotrlja još uvijek aktualni model, ali i, primjerice, Symbioz i Captur, novi Clio dizajnerski je izbrušen do najsitnijeg detalja. Krase ga napadne, aerodinamične linije i općenito mišićaviji nastup, posebno sprijeda gdje pogled privlači razigrana prednja maska ukrašena dijamantnim logotipovima, kao i novi, iznimno atraktivni svjetlosni potpis.
U ponudi će se naći tri pogonska sklopa, a među njima u skladu s aktualnim trendovima više neće biti dizelaša 1.5 dCi, dostupnog u aktualnoj generaciji. Uz 1,2-litreni trocilindarski turbobenzinac od 115 KS, dostupan s ručnim ili automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom EDC, dostupna će biti i ECO-G izvedba s tvorničkom plinskom instalacijom, 120 KS i automatikom EDC.
Vozačkim sladokuscima, pak, namijenjena je nova generacija hibrida E-Tech koji sad kombinira 1,8-litreni četerocilindarski benzinac s izravnim ubrizgavanjem i Atkinsonovim ciklusom, dva elektromotora napajana baterijom od 1,4 kWh i napredni mjenjač bez spojke s više načina rada i prilagođenim prijenostnim omjerima. Uz 160 KS i 205 Nm do stotke stiže za 8,3 sekunde, a potrošnja iznosi svega 3,9 litara (WLTP).
Audi Q3 Sportback - Nova coupeovska izvedba radi jak dizajnerski i ambijentalni iskorak, ima i novi plug-in hibridni motor od 272 KS s dosegom 118 km. Dizelsku ponudu čini motor 2.0 TDI (150 KS/360 Nm), a benzinsku 1.5 TFSI (150 KS/250 Nm), koji će imati i novu plug-in hibridnu verziju sinergijske snage 272 KS/400 Nm, s baterijom kapaciteta 19,7 kWh.
Volkswagen ID. Cross - Na sajmu IAA Mobility 2025 u Münchenu Volkswagen je otkrio niz novih modela, a najveću pozornost privukao je predserijski koncept ID. Cross. Radi se o malom SUV-u B-segmenta koji će u serijskoj verziji stići na tržište idućeg ljeta kao električna alternativa popularnom T-Crossu.
Škoda Epic - Što se tiče VW grupe, na sajmu IAA Mobility u Münchenu pažnju nije privukao samo Volkswagenov ID. Cross, već i blisko srodni Škodin novi adut, model Epiq. Riječ je o najmanjem električnom SUV-u u ponudi, pozicioniranom ispod Elroqa i Enyaqa, a najveći adut bi mu trebala biti cijena. Naime, Škoda navodi da će ona biti usporediva s cijenom podjednako opremljenog Kamiqa, što bi značilo početak na oko 25.000 eura.
Hyundai Concept Three - Na salonu u Münchenu, u trenutku kada se činilo da su svi veliki aduti već otkriveni, Hyundai je iz rukava izvukao jedno od najvećih iznenađenja, Concept Three, kompaktni električni model koji bi već 2026. trebao ući u serijsku proizvodnju pod imenom Ioniq 3.
Cupra Tindaya - Cupra je na salonu mobilnosti u Münchenu predstavila model Tindaya, prototip koji nije tek vježba stila, nego ozbiljan nagovještaj onoga što bi uskoro moglo ući u serijsku proizvodnju. Ime nosi po svetoj planini na Fuerteventuri, a automobil već na prvi pogled spaja silovite proporcije sportskog SUV-a s detaljima koji odišu futurizmom.
Škoda Vision O Concept - Škoda je u Münchenu pokazala da unatoč SUV-maniji nije zaboravila svoj najvažniji model - Octaviju. Vision O Concept najavljuje električnu budućnost tog modela, s debijem planiranim za 2028., i to na VW-ovoj novoj SSP platformi. Ako je suditi po viđenom, riječ je o karavanu koji kombinira praktičnost i atraktivnost do mjere da bi mogao zasjeniti SUV-ove.
Polestar 5 - Na salonu je debitirao Polestar 5, električni grand tourer s četvora vrata koji donosi spoj futurističkog dizajna i brutalnih performansi. Model je proizašao iz koncepta Precept, predstavljenog prije pet godina, a sada stiže na tržište kao izravni rival Porscheu Taycanu i s ambicijom da pomakne granice segmenta.
Polestar 5 temelji se na vlastito razvijenoj aluminijskoj platformi Performance Architecture i koristi litij-ionsku bateriju od 112 kWh. Standardna izvedba raspolaže s 748 KS i 812 Nm, što omogućuje sprint do 100 km/h za 3,9 sekundi te doseg do 670 kilometara po WLTP-u. Zahvaljujući brzom punjenju od 350 kW, baterija se od 10 do 80 posto puni za svega 22 minute.
Za one kojima to nije dovoljno, tu je Performance varijanta sa 884 KS i 1.015 Nm. Ona ubrzava do 100 km/h za samo 3,2 sekunde, ali joj se doseg smanjuje na 565 kilometara
FOTOGALERIJA:
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....