Renault Clio je u svojih pet dosadašnjih generacija stekao kultni status i nevjerojatnu popularnost, čemu svjedoči i 17 milijuna prodanih primjeraka i titula najprodavanijeg francuskog automobila uopće, ali i čak dvije titule Europskog automobila godine, osvojene 1991. i 2006.
Praktična gradska koncepcija, solidna prostranost i poštena cijena oduvijek su tjerali vodu na njegov mlin, pa se već od prve generacije lansirane 1990. brzo podvukao pod kožu i našim vozačima te i u Hrvatskoj redovito bio na ili pri vrhu prodajnih ljestvica.
Ne čudi stoga da je Renault iznimno temeljito pristupio razvoju potpuno nove, šeste generacije, koju smo imali priliku uživo vidjeti u Parizu točno tjedan dana prije premijernog nastupa na salonu u Munchenu.
Smješten na dotjeranu modularnu platformu CMF-B na kojoj se kotrlja još uvijek aktualni model, ali i, primjerice, Symbioz i Captur, novi Clio dizajnerski je izbrušen do najsitnijeg detalja.
Krase ga napadne, aerodinamične linije i općenito mišićaviji nastup, posebno sprijeda gdje pogled privlači razigrana prednja maska ukrašena dijamantnim logotipovima, kao i novi, iznimno atraktivni svjetlosni potpis.
Većoj atrakciji pogoduju i nove, veće mjere karoserije. Novi Clio proteže se na 4,12 metara (+6,7 cm), širok je 1,77 metara (+3,9 cm), a narastao je i u visinu na 1,45 metara (+1,1 cm).
Uživo izgleda zbilja moćno, posebnice u top izvedbi Espirit Alpine u kojoj će serijski dolaziti s atraktivnim alu naplacima od 18 cola.
Zadržane su i neki prepoznatljivi elementi s aktualnog modela, poput skrivenih kvaka petih vrata i krovne antene u obliku peraje morskog psa. Sportski štih, koji će se, vjerujemo, posebno svidjeti mlađoj publici, straga je naglašen sa četiri odvojena svjetla i crnim krovnim spojlerom.
Na premijeri u Parizu imali smo priliku nakratko zaviriti i u moderno skrojenu unutrašnjost, koja također donosi itekako primjetan iskorak u izradi, korištenim materijalima i ponuđenoj tehnologiji.
Plastične površine na oko djeluju čvrsto i trajno, detalji na prednjoj armature u top izvedbi Espirit Alpine prekriveni su i Alcantarom, a upravljač, kojemu je radi većeg vozačkog gušta broj okretaja među krajnjim točkama smanjen s 3,3 na 2,6, lijepo sjeda u ruke i na sebi ima integrirani prekidač Multi-Sense za odabir načina vožnje.
Međuosovinski razmak od 2,59 cm povećan je gotovo zanemarivo, za manje od centimetra (0,8 mm), pa se za koljena nudi prostor jednak onom u aktualnom modelu. Ista je priča i s prtljažnikom, koji broji do 391 litru.
Novi iskorak napravljen je i u digitalizaciji. Na dva zaslona dijagonale 25,7 cm, od kojih je onaj središnji blago nakošen prema vozaču, nudi se posljednja generacija sustava OpenR Link s naprednom povezivošću i mogućnošću korištenja usluga Googlea, dok ambijentalna rasvjeta nudi izbor između čak 48 vrsta boja. Velika pažnja poklonjena je i sigurnosti.
Dostupno je i čak 29 sustava pomoći u vožnji, pa je dobro i da novi Clio ima My Safety prekidač kojim se po želji jednostavno može isključiti sva sila zvučnih upozorenja.
U ponudi će se naći tri pogonska sklopa, a među njima u skladu s aktualnim trendovima više neće biti dizelaša 1.5 dCi, dostupnog u aktualnoj generaciji. Uz 1,2-litreni trocilindarski turbobenzinac od 115 KS, dostupan s ručnim ili automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom EDC, dostupna će biti i ECO-G izvedba s tvorničkom plinskom instalacijom, 120 KS i automatikom EDC.
Vozačkim sladokuscima, pak, namijenjena je nova generacija hibrida E-Tech koji sad kombinira 1,8-litreni četerocilindarski benzinac s izravnim ubrizgavanjem i Atkinsonovim ciklusom, dva elektromotora napajana baterijom od 1,4 kWh i napredni mjenjač bez spojke s više načina rada i prilagođenim prijenostnim omjerima. Uz 160 KS i 205 Nm do stotke stiže za 8,3 sekunde, a potrošnja iznosi svega 3,9 litara (WLTP).
Nova, šesta generacija Clija stizat će iz turske tvornice u Bursi, već u osnovnoj izvedbi Evolution stizat će više nego pristojno opremljen (ručna klima, adaptivni tempomat, središnji zaslon multimedije dijagonale 25,7 cm, stražnji parkirni senzori...), a na domaćem tržištu očekuje se početkom proljeća 2026.
UKRATKO
- Četiri odvojena stražnja svjetla naglašavaju sportsku notu i nude zanimljiv svjetlosni potpis. Prednja maska ukrašena je logotopima Renaulta
- Agresivne linije, crno lakirani lukovi kotača, stražnji krovni spojler i atraktivni alu naplaci od 18 cola dizajnerski su aduti novog Clija
- Početni 1,2-litreni turbobenzinac od 115 KS bit će dostupan i s ručnim mjenjačem, dok LPG izvedba od 120 KS i hibridni E-Tech od 160 KS dolaze isključivo s automaticima
- Nikad bogatiju ponudu sigurnosne elektronike čini čak 29 sustava pomoći vozaču. Adaptivni tempomat dobiva se već s početnom opremom Evolution
- Atraktivno skrojena unutrašnjost donosi novi, izravniji upravljač, velik broj pretinaca i dva zaslona dijagonale 25,7 cm. Prtljažnik nudi do 391 litru
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....