IAA MOBILITY MUNCHEN

Ponovo će biti hit: Ovo je potpuno novi Renault Clio, u Hrvatsku stiže na proljeće

Atraktivno dizajnirana šesta generacija protegnula se na 4,12 metara, donosi veliki tehnološki iskorak, a top izvedbu pokreće novi hibrid od 160 KS

Renault Clio

 Renault
Atraktivno dizajnirana šesta generacija protegnula se na 4,12 metara, donosi veliki tehnološki iskorak, a top izvedbu pokreće novi hibrid od 160 KS

Renault Clio je u svojih pet dosadašnjih generacija stekao kultni status i nevjerojatnu popularnost, čemu svjedoči i 17 milijuna prodanih primjeraka i titula najprodavanijeg francuskog automobila uopće, ali i čak dvije titule Europskog automobila godine, osvojene 1991. i 2006.

image

Novi Renault Clio

AFP

Praktična gradska koncepcija, solidna prostranost i poštena cijena oduvijek su tjerali vodu na njegov mlin, pa se već od prve generacije lansirane 1990. brzo podvukao pod kožu i našim vozačima te i u Hrvatskoj redovito bio na ili pri vrhu prodajnih ljestvica.

Ne čudi stoga da je Renault iznimno temeljito pristupio razvoju potpuno nove, šeste generacije, koju smo imali priliku uživo vidjeti u Parizu točno tjedan dana prije premijernog nastupa na salonu u Munchenu.

image

Renault Clio

AFP

Smješten na dotjeranu modularnu platformu CMF-B na kojoj se kotrlja još uvijek aktualni model, ali i, primjerice, Symbioz i Captur, novi Clio dizajnerski je izbrušen do najsitnijeg detalja.

image

Renault Clio

Renault

Krase ga napadne, aerodinamične linije i općenito mišićaviji nastup, posebno sprijeda gdje pogled privlači razigrana prednja maska ukrašena dijamantnim logotipovima, kao i novi, iznimno atraktivni svjetlosni potpis.

image

Renault Clio

AFP

Većoj atrakciji pogoduju i nove, veće mjere karoserije. Novi Clio proteže se na 4,12 metara (+6,7 cm), širok je 1,77 metara (+3,9 cm), a narastao je i u visinu na 1,45 metara (+1,1 cm).

image

Urednik Auto kluba na premijeri novog Renault Clija u Parizu

Zvonimir Martinčević

Uživo izgleda zbilja moćno, posebnice u top izvedbi Espirit Alpine u kojoj će serijski dolaziti s atraktivnim alu naplacima od 18 cola.

Zadržane su i neki prepoznatljivi elementi s aktualnog modela, poput skrivenih kvaka petih vrata i krovne antene u obliku peraje morskog psa. Sportski štih, koji će se, vjerujemo, posebno svidjeti mlađoj publici, straga je naglašen sa četiri odvojena svjetla i crnim krovnim spojlerom.

image

Renault Clio

Renault

Na premijeri u Parizu imali smo priliku nakratko zaviriti i u moderno skrojenu unutrašnjost, koja također donosi itekako primjetan iskorak u izradi, korištenim materijalima i ponuđenoj tehnologiji.

image

Renault Clio

AFP

Plastične površine na oko djeluju čvrsto i trajno, detalji na prednjoj armature u top izvedbi Espirit Alpine prekriveni su i Alcantarom, a upravljač, kojemu je radi većeg vozačkog gušta broj okretaja među krajnjim točkama smanjen s 3,3 na 2,6, lijepo sjeda u ruke i na sebi ima integrirani prekidač Multi-Sense za odabir načina vožnje.

image

Renault Clio

Renault

Međuosovinski razmak od 2,59 cm povećan je gotovo zanemarivo, za manje od centimetra (0,8 mm), pa se za koljena nudi prostor jednak onom u aktualnom modelu. Ista je priča i s prtljažnikom, koji broji do 391 litru.

Novi iskorak napravljen je i u digitalizaciji. Na dva zaslona dijagonale 25,7 cm, od kojih je onaj središnji blago nakošen prema vozaču, nudi se posljednja generacija sustava OpenR Link s naprednom povezivošću i mogućnošću korištenja usluga Googlea, dok ambijentalna rasvjeta nudi izbor između čak 48 vrsta boja. Velika pažnja poklonjena je i sigurnosti.

image

Renault Clio

Renault

Dostupno je i čak 29 sustava pomoći u vožnji, pa je dobro i da novi Clio ima My Safety prekidač kojim se po želji jednostavno može isključiti sva sila zvučnih upozorenja.

U ponudi će se naći tri pogonska sklopa, a među njima u skladu s aktualnim trendovima više neće biti dizelaša 1.5 dCi, dostupnog u aktualnoj generaciji. Uz 1,2-litreni trocilindarski turbobenzinac od 115 KS, dostupan s ručnim ili automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom EDC, dostupna će biti i ECO-G izvedba s tvorničkom plinskom instalacijom, 120 KS i automatikom EDC.

Vozačkim sladokuscima, pak, namijenjena je nova generacija hibrida E-Tech koji sad kombinira 1,8-litreni četerocilindarski benzinac s izravnim ubrizgavanjem i Atkinsonovim ciklusom, dva elektromotora napajana baterijom od 1,4 kWh i napredni mjenjač bez spojke s više načina rada i prilagođenim prijenostnim omjerima. Uz 160 KS i 205 Nm do stotke stiže za 8,3 sekunde, a potrošnja iznosi svega 3,9 litara (WLTP).

image

Renault Clio

Renault

Nova, šesta generacija Clija stizat će iz turske tvornice u Bursi, već u osnovnoj izvedbi Evolution stizat će više nego pristojno opremljen (ručna klima, adaptivni tempomat, središnji zaslon multimedije dijagonale 25,7 cm, stražnji parkirni senzori...), a na domaćem tržištu očekuje se početkom proljeća 2026.

image

Renault Clio

Renault
image

Renault Clio

Renault
image

Renault Clio

Renault
image

Renault Clio

Renault
image

Renault Clio

Renault
image

Renault Clio

Renault
image

Renault Clio

Renault
image

Renault Clio

Renault
image

Renault Clio

Renault
image

Renault Clio

Renault
image

Renault Clio

Renault
image

Renault Clio

Renault

UKRATKO

- Četiri odvojena stražnja svjetla naglašavaju sportsku notu i nude zanimljiv svjetlosni potpis. Prednja maska ukrašena je logotopima Renaulta

- Agresivne linije, crno lakirani lukovi kotača, stražnji krovni spojler i atraktivni alu naplaci od 18 cola dizajnerski su aduti novog Clija

- Početni 1,2-litreni turbobenzinac od 115 KS bit će dostupan i s ručnim mjenjačem, dok LPG izvedba od 120 KS i hibridni E-Tech od 160 KS dolaze isključivo s automaticima

- Nikad bogatiju ponudu sigurnosne elektronike čini čak 29 sustava pomoći vozaču. Adaptivni tempomat dobiva se već s početnom opremom Evolution

- Atraktivno skrojena unutrašnjost donosi novi, izravniji upravljač, velik broj pretinaca i dva zaslona dijagonale 25,7 cm. Prtljažnik nudi do 391 litru

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 05:30