KRIVA STRATEGIJA

Presudila im Tesla: Međunarodna leasing tvrtka propala zbog gubitka vrijednosti električnih auta

Ključni razlog sloma leži u snažnom gubitku vrijednosti Teslinih vozila, potaknutim i agresivnim snižavanjem cijena

Tesla Model Y

 Tesla
Ključni razlog sloma leži u snažnom gubitku vrijednosti Teslinih vozila, potaknutim i agresivnim snižavanjem cijena

Leasing tvrtka MisterGreen, godinama gotovo sinonim za leasing Teslinih vozila na njemačkom, nizozemskom i belgijskom tržištu, gasi se zbog gubitaka. Poslovni model koji je u početku djelovao vizionarski, fokusirati se isključivo na električne automobile jednog proizvođača, pokazao se dugoročno previše rizičnim. Ključni razlog sloma leži u snažnom i dugotrajnom gubitku vrijednosti Teslinih vozila, dodatno potaknutim agresivnim i čestim snižavanjem cijena novih modela američkog proizvođača.

MisterGreen je izrastao na valu uspjeha Tesle, najprije s Modelom S, a potom i s masovno popularnim Modelom 3 i Modelom Y. U vrijeme kada je tržište električnih vozila bilo mlado, a ponuda ograničena, takva specijalizacija imala je smisla. No, kako je Tesla krenula u globalnu politiku rezanja cijena, vrijednost rabljenih vozila u leasing flotama počela je naglo padati. Za tvrtke poput MisterGreena to je značilo izravni udar na bilancu.

image

Tesla Model 3 Standard

Tesla

Prema pisanju nizozemskih medija, uključujući BNR, interna korespondencija upućuje na to da gubici povezani s padom vrijednosti flote više nisu bili održivi. U leasing poslovanju predvidivi ostatak vrijednosti vozila ključan je za profitabilnost, a Tesla je posljednjih godina tu predvidivost praktički izbrisala. Kupci novih automobila profitirali su od nižih cijena, ali su leasing kuće ostale s vozilima čija je tržišna vrijednost padala brže nego što su ugovoreni modeli financiranja to mogli podnijeti.

Flota vozila u vlasništvu tvrtke će biti podijeljena, pri čemu nizozemsku i belgijsku flotu preuzima Rebel Lease, dok njemačku podružnicu preuzima Van Mossel Autolease Deutschland. Time se osigurava kontinuitet za postojeće korisnike, ali MisterGreen kao samostalni brend praktički prestaje postojati.

image

Tesla Model Y

Tesla

Slučaj MisterGreena dobar je podsjetnik na to koliko je strategija jednog proizvođača presudna za čitav ekosustav elektromobilnosti. Tesla je snižavanjem cijena ubrzala elektrifikaciju tržišta i podigla svoju prodaju, ali je pritom ozbiljno uzdrmala poslovne modele leasing kuća.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2025 13:01