Loš business plan

Problemi se gomilaju: Porsche opet odgađa svoje sportske električne modele, a ovo su svi razlozi...

Vremenski okvir sada je narušen, što znači da bi se Porsche mogao suočiti s pauzom dužom od godinu dana bez 718 Boxstera i Caymana

Porsche 718 Spyder RS

 Porsche
Vremenski okvir sada je narušen, što znači da bi se Porsche mogao suočiti s pauzom dužom od godinu dana bez 718 Boxstera i Caymana

Porscheova odluka o prelasku modela 718 Boxster i Cayman na struju postaje sve kontraverznija. Porscheov ambiciozni projekt električnih sportskih vozila već se susreo s nizom značajnih prepreka, a novo izvješće otkriva da su novi modeli sada odgođeni po drugi put.

Izvorni plan bio je predstaviti električne Boxster i Cayman 2026. godine, ali izvršni direktor Porschea Oliver Blume, nedavno je priznao da se tvrtka suočava s velikim poteškoćama u nabavi visokoučinkovitih baterijskih ćelija potrebnih za ove automobile. Veliki dio problema proizlazi iz neočekivanog bankrota švedskog proizvođača baterija Northvolt krajem prošle godine, koji je trebao biti dobavljač i što je jako zakompliciralo Porscheove ambicije u pogledu električnih vozila.

image

Porsche 718 Cayman

Porsche

Europska prodaja trenutnih 718 modela (na slikama) naglo je prekinuta sredinom 2024. godine, zbog suočavanja s novim propisima o kibernetičkoj sigurnosti. Iako su automobili još uvijek dostupni na drugim tržištima, uključujući Sjevernu Ameriku, Automobilwoche izvještava da će biti ukinuti do kraja ove godine.

Porsche je izvorno planirao lansirati električne verzije 2026. godine, što bi im omogućilo da zamijene modele s motorima s unutarnjim izgaranjem. Međutim, taj je vremenski okvir sada je narušen, što znači da bi se Porsche mogao suočiti s pauzom dužom od godinu dana bez Boxstera ili Caymana u svojoj ponudi, jer tržišno lansiranje je sada pomaknuto na 2027. godinu.

image

Porsche 718 Cayman

Porsche

Ovo nije jedini problem vezan uz baterije s kojim se Porsche suočava. U lipnju 2021. osnovao je Cellforce Group za razvoj i proizvodnju baterijskih ćelija, uspostavivši pogon u blizini Tübingena u Njemačkoj, ali zbog poteškoća u konkurenciji s konkurentima iz Azije, malo je vjerojatno da će Cellforce dobiti vanjska ulaganja potrebna za početak proizvodnje. Kao takve, njihove „ćelije vjerojatno nikada neće pronaći put do sportskih automobila iz Zuffenhausena“, izvještava njemački medij.

Kako bi riješio probleme, Porsche je u ožujku poduzeo korak stjecanja većinskog udjela u Vartinoj podružnici za razvoj i proizvodnju baterija za e-mobilnost, nadajući se da će osigurati pouzdaniju opskrbu visokoučinkovitim ćelijama. Ipak, jasno je da ovi problemi s lancem opskrbe stvaraju probleme u tranziciji Porschea na električna vozila.

image

Porsche 718 Cayman

Porsche

Nisu samo električni Boxster i Cayman pogođeni kaosom s baterijama. Porsche je nekoliko godina radio na električnom SUV-u s tri reda sjedala, interno poznatom kao K1. U početku je trebao biti lansiran 2027. godine, ali navodno je odgođen do kraja desetljeća.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
02. prosinac 2025 22:00