NEMAJU ŠANSE?

Strmoglavila im se prodaja: Porsche bi mogao odustati od električnih automobila u Kini

Blume je jasno dao do znanja da Porsche nema namjeru juriti za količinom i da će održavati cijene na razini "prikladnoj za Porsche"

Porsche Taycan

Blume je jasno dao do znanja da Porsche nema namjeru juriti za količinom i da će održavati cijene na razini "prikladnoj za Porsche"

Ogroman uspon kineskih proizvođača automobila ozbiljno je utjecao na potražnju za renomiranim stranim markama u toj državi. Na primjer, prodaja Porschea u Kini pala je za 28 posto u 2024. godini, a prvo tromjesečje ove godine bilo je još gore, s daljnjim padom od 42 posto.

image

Porsche Taycan

Glavni problem Porschea u Kini je nemogućnost natjecanja s kineskom konkurencijom u segmentu električnih vozila. Xiaomi i drugi prodaju puno jeftinije električne automobile, od kojih se neki mogu pohvaliti većom snagom od Taycana ili Macana. Porsche je u potpunosti svjestan problema i umjesto da uzvrati smanjenjem cijena ili novim, pristupačnijim modelima, mogao bi jednostavno odustati od Kine.

Govoreći na Auto Shanghai 2025, izvršni direktor Porschea Oliver Blume priznao je da bi tvrtka mogla prestati prodavati električne aute u Kini u doglednoj budućnosti: "Vidjet ćemo u sljedeće dvije do tri godine postoji li Porsche kao električni brend ovdje." Šef Porschea, koji također vodi Volkswagen grupu, priznao je da je prodaja Porscheovih električnih vozila u Kini "relativno niska", kako navode Automotive News .

image

Porsche Taycan

Blume je jasno dao do znanja da Porsche nema namjeru juriti za količinom i da će održavati cijene na razini "prikladnoj za Porsche". Posljedično, novi električni Cayenne, koji dolazi kasnije ove godine, neće biti jeftin, kao ni električni nasljednik 718 koji bi trebao stići nakon tog velikog SUV-a.

image

Porsche Taycan

Blume ne gleda na Xiaomi, s njihovim SU7 Ultra koji u top verziji ima više od 1500 KS, kao na izravnog konkurenta, tvrdeći da je to jeftinije električno vozilo koje se ne može mjeriti s “voznim sposobnostima” Porschea. Xiaomijev model košta od 529.900 juana (oko 64.000 eura) u Kini, dok osnovni Taycan od počinje s gotovo dvostruko višom cijenom od 918.000 juana (oko 111.000 eura).

image

Xiaomi SU7 Ultra

AFP

Za razliku od BMW-a, Mercedesa, Audija, pa čak i Jaguara, Porsche nije ulagao u modele specifične za Kinu. Globalni igrači uložili su novac u limuzine i SUV-ove s dugim međuosovinskim razmakom kako bi povećali prostor za noge putnika na stražnjim sjedalima, što kineski kupci jako vole. Audi je nedavno otišao korak dalje lansirajući marku AUDI (a velikim slovima) kao čisto električni pod-brand. Međutim, budući da kineski brendovi imaju lakši pristup sirovinama i imaju koristi od nižih troškova rada, međunarodnim tvrtkama postaje sve teže natjecati se s automobilima koje uvoze u Kinu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 06:22