STIŽE 2028.

Prve fotografije: Ovo je novi BMW kojeg pokreće vodik, za tri godine u salonima

BMW iX5 Hydrogen nije potpuno novo ime u ponudi, ali tehnologija kojom će raspolagati bit će bitno naprednija

BMW iX5 Hydrogen

 BMW
BMW iX5 Hydrogen nije potpuno novo ime u ponudi, ali tehnologija kojom će raspolagati bit će bitno naprednija

BMW-ova perjanica u SUV klasi, model X5, ulazi u novu eru. Peta generacija ovog velikog SUV-a, koja se trenutačno testira pod kamuflažom, donijet će čak pet različitih pogonskih izvedbi, od klasičnih benzinskih i dizelskih varijanti, preko plug-in hibrida i potpuno električnog modela, pa sve do verzije na vodik, nazvane iX5 Hydrogen. Upravo će taj automobil biti prvi predstavnik nove generacije X5 na tržištu, a lansiranje je najavljeno za 2028. godinu. Danas su objavljene prve fotografije automobila i konkretni detalji njemu.

image

BMW iX5 Hydrogen

BMW

BMW iX5 Hydrogen nije potpuno novo ime u ponudi, ali tehnologija kojom će raspolagati bit će bitno naprednija. Bavarski proizvođač razvija treću generaciju gorivnih ćelija, u suradnji s Toyotom, globalnim pionirima u tom području. Partnerstvo dviju kompanija nije slučajno, postojeća generacija iX5 Hydrogen oslanja se na Toyotinu gorivu ćeliju, a novi će model dobiti još učinkovitiju i snažniju izvedbu. Sustav radi na principu pretvaranja vodika u električnu energiju, kojom se napaja elektromotor, dok se nusprodukt procesa svodi na čistu vodu.

image

BMW iX5 Hydrogen

BMW

Dizajnerski, novi X5 naslanja se na jezik "Neue klase", koji je BMW predstavio kroz iX3. Iako X5 neće pripadati toj obitelji posve električnih automobila, preuzet će mnoge tehnološke i vizualne elemente. Na fotografijama s testiranja jasno se uočava sličnost s iX3, što ukazuje na ujednačen stil marke u godinama koje dolaze.

image

BMW iX5 Hydrogen

BMW

Iako službene brojke za novu generaciju još nisu poznate, usporedba sa sadašnjim iX5 Hydrogen daje dobar okvir. Trenutačni model raspolaže elektromotorom od 401 KS i 720 Nm, dvama spremnicima vodika kapaciteta od gotovo 6 kilograma, te gorivom ćelijom snage 170 KS. Doseg mu iznosi oko 504 kilometra. Novi iX5 Hydrogen trebao bi u svim tim područjima ponuditi značajan iskorak: veću snagu, dulji doseg i naprednije sustave za skladištenje i pretvorbu energije.

image

BMW iX5 Hydrogen

BMW

Osim vodikove izvedbe, ponuda će uključivati i benzinske te dizelske motore, kao i plug-in hibrid. Potpuno električni X5 bez gorivih ćelija također je u razmatranju, a zasad nije jasno hoće li biti razvijen na modularnoj platformi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2025 10:43