Škoda je predstavila prototip Enyaq RS Race, najradikalniju interpretaciju električnog modela do sada. Ne samo da ovaj koncept izgleda kao da je pobjegao s Nürburgringa, već je i tehnički prilagođen stazi, a pritom zadržava svoju električnu srž.
Na prvi pogled, jasno je da Enyaq RS Race nije još jedan u nizu SUV varijacija na istu temu. Uz masivne aerodinamične dodatke, od proširenih blatobrana do golemog stražnjeg spojlera, Race izgleda kao Enyaq na steroidima. No, ovaj put estetika nije tu samo za pokazivanje. Škoda je automobilu doslovno ogolila sve suvišno, i rezultat je smanjenje mase za impresivnih 316 kilograma. Time je masa svedena na 1.946 kilograma, još uvijek mnogo, no manje je teško postići kod velikih električnih SUV-ova.
Za razliku od standardnog Enyaqa Coupé RS, RS Race ima bitno drugačiji stav na cesti, ili bolje rečeno, na stazi. Ovjes je spušten za čak 70 milimetara, dok je trag kotača povećan za 72 mm sprijeda i čak 116 mm straga. Svaka linija karoserije i svaki otvor na ovom automobilu imaju aerodinamičku funkciju. Ovdje nema ukrasa, sve je podređeno brzini i stabilnosti.
Prozori su izrađeni od laganog polikarbonata, a tu je i kavez od krom-molibden čelika, koji zamjenjuje stražnju klupu i povećava torzijsku čvrstoću. U unutrašnjosti je sve podređeno funkciji. Ima infotainment zaslon, ali nema dekorativnih LED svjetala panoramskog krova ni pretjeranog luksuza. Umjesto toga, nalazimo trkaća sjedala s pojasevima u šest točaka, robusnu hidrauličnu ručnu kočnicu i kontrolne prekidače u stilu reli automobila. Kabina RS Race izgleda kao da je preuzeta iz reli bolida, a ne iz obiteljskog SUV-a.
Iako je izgled brutalno izmijenjen, pogonski sklop ostaje isti. Dva elektromotora, jedan sprijeda i jedan straga, proizvode ukupno 340 konjskih snaga. Snaga se crpi iz baterije kapaciteta 82 kWh, što je identično serijskom modelu. No zahvaljujući drastično smanjenoj masi i aerodinamičkoj optimizaciji, RS Race sprinta do 100 km/h za manje od 4,6 sekundi, čime je gotovo sekundu brži od serijskog Enyaqa Coupé RS.
Ipak, ono što je još zanimljivije od brojki i izgleda jest materijal od kojeg je izrađena karoserija. Umjesto skupog i energetski zahtjevnog karbona, Škoda koristi biokompozit izrađen od prirodnog lana, u suradnji sa švicarskom tvrtkom Bcomp. Ovaj materijal, koji se koristi za izradu karoserijskih panela, krova, spojlera, pa čak i unutarnjih obloga vrata, lakši je i znatno ekološki prihvatljiviji. Emisije CO2 tijekom proizvodnje smanjene su za čak 85 posto u usporedbi s klasičnim karbonskim vlaknima, a pritom zadržava visoku čvrstoću.
Enyaq RS Race je u ovom trenutku koncept, ali jasno je da se koristi kao razvojna platforma za buduće tehnološke iskorake. Aerodinamička rješenja, upotreba biokompozita i ovjes prilagođen za visoke brzine mogli bi već u bliskoj budućnosti naći svoje mjesto i u serijskim modelima.
Ili možda Škoda sprema novi trkaći model?
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....