Povratak klasičnih modela u modernom izdanju postaje sve češći trend. Škoda se pridružila ovom pokretu predstavljanjem koncepta Favorit, reinterpretacije svog kultnog modela iz 1987. godine, sada u obliku električnog vozila koje spaja retro estetiku s suvremenim tehnologijama.
Originalni Škoda Favorit, lansiran 1987. godine, bio je ogroman korak naprijed korak za češkog proizvođača, prelaskom na prednji pogon i moderniji dizajn, zahvaljujući suradnji s talijanskim dizajnerskim studijem Bertone. Favorit je bio iznimno popularan u srednjoj i istočnoj Europi, pa tako i u Hrvatskoj, a njegova proizvodnja trajala je do 1994. godine, kada ga je zamijenila Škoda Felicia.
Novi konceptni Favorit rezultat je rada škodinog dizajnera Ljudmila Slavova, koji je uložio oko 120 sati vlastitog vremena kako bi oživio ovaj model za 21. stoljeće. Cilj je bio zadržati minimalistički duh originala, ali ga prilagoditi suvremenim standardima i očekivanjima. Koncept koristi Škodin novi dizajnerski jezik "Modern Solid", ali izbjegava prepoznatljive elemente poput "Tech-Deck Face" prednje maske, dajući vozilu jedinstven izgled.
Jedan od najupečatljivijih detalja su ultra-tanki LED svjetlosni elementi sprijeda i straga, smješteni iza poluprozirnih poklopaca koji se mogu otvoriti kako bi otkrili glavna svjetla. Ovaj dizajn odaje počast originalnim svjetlima Favorita, ali ih reinterpretira na moderan način.
Iako još nema puno slika unutrašnjosti, poznato je da su sjedala opremljena naslonima za glavu s otvorenim središtem, inspiriranim dizajnom originalnog Favorita i drugih auta iz 1980-ih. Koriste se smeđa kožna presvlaka, koja evocira modu tog razdoblja.
Iako Škoda nije objavila detaljne tehničke specifikacije, koncept je zamišljen kao potpuno električno vozilo. Povišen crossover dizajn omogućuje bolje smještanje baterija u podu vozila, što je u skladu s trendovima u SUV segmentu. Očekuje se da bi električni pogon omogućio znatno bolje performanse u usporedbi s originalnim modelom, koji je imao 1.3-litreni motor s 54 do 68 konjskih snaga.
Trenutačno, Škoda Favorit Concept ostaje dizajnerska studija bez konkretnih planova za serijsku proizvodnju ili izradu konkretnog konceptnog modela u voznom stanju..Međutim, s obzirom na rastuću popularnost retro-inspiriranih električnih vozila, poput Renault 5 E-Tech i Fiat Grande Panda, nije isključeno da bi ovakav model mogao pronaći svoje mjesto na tržištu. Pogotovo jer Škoda još nema električni model u gradskoj klasi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....