Europsko tržište električnih vozila u punom je zamahu. Prema najnovijim podacima ACEA-e, U svibnju ove godine je prodaja električnih automobila porasla za čak 27,2 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine. To je novi dokaz da se europsko tržište automobila oporavlja nakon katastrofalne prošle godine. No predvodnik tog oporavka nije Tesla već su to druge marke.
Ipak, što se tiče pogonskih opcija najveći skok nisu zabilježili električni, već plug-in hibridni automobili. Njihova prodaja je narasla čak 46,1 posto i sada čine 9,4 posto tržišta. Hibridna vozila ukupno su najzastupljenija kategorija, s udjelom od 34,1 posto, dok su benzinska pala na 28,5 posto, a dizelska na samo 9,5 posto. Potpuno električna vozila sada drže 15,4 posto tržišta, što je značajan porast u odnosu na 12,5 posto u isto vrijeme prošle godine.
Među markama koje su profitirale ističu se BMW-ov Mini s rastom prodaje od 29,1 posto, zatim Cupra s velikih 32,4 posto, MG s 22,5 posto te Alfa Romeo s rastom od 21,5 posto.
U tom kontekstu, Teslina statistika izgleda katastrofalno. U svibnju je Teslina prodaja u Europi pala za 27,9 posto, što je peti mjesec negativnog trenda u nizu. Od početka godine, Tesla je izgubila 37,1 posto prodaje u regiji koja uključuje EU, Ujedinjeno Kraljevstvo i članice Europske asocijacije za slobodnu trgovinu (EFTA). Iako je redizajnirani Model Y donio blago usporenje pada, nije uspio preokrenuti smjer.
Pad Teslinih brojki nije rezultat smanjene potražnje za električnim automobilima jer ukupni rezultati to odlučno demantiraju. Umjesto toga, moguće je da je riječ o zasićenju, manjku novih modela, kontroverznom ponašanju Elona Muska ili konkurenciji koja je jednostavno postala bolja s lokalno relevantnim proizvodima, boljom prilagodbom europskim preferencijama i nižim cijenama.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....