Tesla se suočava s ozbiljnim problemima na europskom tržištu električnih automobila. Prema novim podacima, udio američkog proizvođača u segmentu električnih vozila pao je na svega 7,2 posto u svibnju 2025., što je osjetan pad u usporedbi s 12,6 posto koliko je iznosio godinu ranije. To označava sedmi uzastopni kvartal u kojem Tesla bilježi pad prodaje na godišnjoj razini, negativan niz koji sve teže skriva i sam Elon Musk.
Glavni razlozi za ovakav razvoj događaja nisu iznenađenje: sve jača konkurencija iz Kine i ostatka svijeta, te sveprisutna polarizacija imidža Elona Muska u Europi. Njegova politička aktivnost i kontroverzne izjave, osobito u vezi s američkom politikom, očito utječu i na percepciju kupaca na Starom kontinentu. Mnogi u Europi, posebice na sjeveru i zapadu, okrenuli su leđa Elonu i marki koju su nekad smatrali predvodnikom električne revolucije.
No, unatoč ovom velikom padu, postoje i iznimke. Norveška, tradicionalno jedno od najjačih tržišta za električne automobile, pokazala je zapanjujući skok. U lipnju su Tesline registracije porasle za čak 54 posto, pri čemu je Model Y zabilježio rast od 115,3 posto i dosegnuo 5004 novoregistrirana primjerka.
Sličan uzlet dogodio se i u Španjolskoj, gdje je prodaja porasla za 60,7 posto, a Model Y čak za 127,2 posto. U Portugalu je zabilježen skroman rast od 7,3 posto.
S druge strane, slika iz većine drugih europskih zemalja je poražavajuća. U Švedskoj su Tesline registracije pale za ogromnih 64,4 posto, dok je u Danskoj pad iznosio 61,6 posto, i to unatoč dostupnosti obnovljenog Modela Y, koji je i sam zabilježio pad prodaje od 31,2 posto. Francuska je zabilježila pad od 10 posto, a Italija čak 66 posto.
U pozadini ovog rasula stoje dvije ključne promjene. Prvo, konkurencija iz Kine, uključujući brendove kao što su BYD, MG i Nio, sve je prisutnija u Europi i često nudi povoljnije ili sofisticiranije alternative. Drugo, Teslina ovisnost o samo dva modela, bez šireg portfelja, sve više dolazi na naplatu u segmentu koji postaje sve raznolikiji i u kojem europski, japanski i korejski proizvođači nude mnogo širi izbor.
Zanimljivo je da se obnovljeni Model Y pokazuje kao spas u nekim tržištima. No njegovo ograničeno pozitivno djelovanje u Španjolskoj i Norveškoj zasad ne može kompenzirati gubitke u ključnim tržištima poput Njemačke, Francuske ili Italije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....