BRUTALNO

Bugatti Bolide je trebao biti samo za stazu, no ova tvrtka je riješila taj problem

Ne zna se kada će prvi legalni primjerak ugledati cestu, ali kada se to dogodi, stajat će izvan konkurencije čak i među Bugattijima

Bugatti Bolide

 Bugatti
Ne zna se kada će prvi legalni primjerak ugledati cestu, ali kada se to dogodi, stajat će izvan konkurencije čak i među Bugattijima

Bugatti Bolide je nastao kao ekstremni hiperautomobil kojemu je staza bila jedini prirodni okoliš. S 1600 KS i 1600 Nm iz 8-litrenog W16 motora i karbonskom karoserijom toliko laganom da izgleda gotovo krhko, ovaj auto bio je zamišljen isključivo za lov na rekorde krugova i zabavu na stazi. No, britanska tvrtka Lanzante odlučila je učiniti nemoguće i preraditi Bolide za javne ceste.

image

Bugatti Bolide

Bugatti

Ako postoji netko tko može kročiti tom tankom linijom između trkaćeg bolida i uličnog automobila, to je upravo Lanzante. Iza njih stoje projekti u kojima su strojevi stvoreni za utrkivanje dobili novi život na cestama. McLaren F1 GTR, Porsche 935 i druge ikone utrkivanja prošle su kroz njihove radionice i pretvorene u legalna cestovna vozila. A sada su otkrili i najluđi projekt, preradu Bugattija Bolidea za svakodnevni promet.

Tvrtka smatra da Bolide ima prave temelje za takvu transformaciju. Dean Lanzante, direktor kompanije, objašnjava da motor može zadovoljiti emisijske norme, da mjenjač funkcionira dovoljno "pitomo" za vožnju cestom i da sama kvaliteta izrade olakšava cijeli proces. Drugim riječima, za razliku od nekih radikalnih trkaćih automobila koji traže zagrijavanje prije pokretanja ili posebne procedure za paljenje, Bolide ima inženjersku bazu koja ga čini pogodnim za prilagodbu.

image

Bugatti Bolide

Bugatti

Ipak, izazovi su ogromni. Ovaj hiperauto koristi trkaće gume koje traju tek pedesetak kilometara i podvozje koje bolje podnosi gladak asfalt i niske rubnjake na stazi nego ležeće policajce. Za pretvorbu je bilo potrebno zamijeniti gume cestovnima, podesiti ovjes i napraviti cijeli niz prilagodbi koje će sačuvati divlju narav automobila, ali ga učiniti podnošljivim u gradskoj vožnji.

Usporedimo li ga s prethodnim generacijama, razlika je očita. Nekada su trkaći automobili često nastajali preradom cestovnih, dok su današnji track-only modeli konstruirani isključivo za stazu, pa njihova prilagodba cestovnim uvjetima predstavlja gotovo nemoguću misiju. Lanzante selektivno bira projekte i priznaje da mnogi bolidi nikada ne bi mogli postati cestovno legalni, no Bugatti Bolide očito nudi dovoljno potencijala.

image

Bugatti Bolide

Bugatti

Ne zna se kada će prvi legalni primjerak ugledati cestu, ali kada se to dogodi, stajat će izvan konkurencije čak i u Bugattijevoj galeriji radikalnih modela. Pretvoriti jedan od najdivljijih automobila na svijetu u vozilo kojim se može doći do kafića ili parkirati ispred restorana bit će podvig kakav je dosad malo tko uspio postići.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. prosinac 2025 20:59