Jedinstven primjerak

Lanzante 911 TAG Turbo: Ovaj rijetki legalni ‘Elfer‘ pogoni originalni motor iz Formule 1

Upravo je Alain Prost, ‘Profesor‘ kako su mu tepali, završio treći na Velikoj nagradi Mađarske 1987., koristeći upravo ovaj motor u svom bolidu

Lanzante 911 Tag Turbo

 RM Sothesby‘s
Upravo je Alain Prost, ‘Profesor‘ kako su mu tepali, završio treći na Velikoj nagradi Mađarske 1987., koristeći upravo ovaj motor u svom bolidu

Porsche s motorom iz Formule 1? Da! Dobro ste čuli. Prije nekoliko godina, Lanzante, britanska automobilska tvrtka specijalizirana za servisiranje, restauraciju i razvoj auto klasika, skrenuo je pozornost na svijet restauriranja Porschea 911 kada je predstavio modernizirani 911 Turbo iz 1988. s povijesnim motorom Formule 1, stvorivši ono što je postalo poznato kao TAG Turbo. Izgrađeno je samo 11 ovih izvanrednih automobila, a jedan primjerak, s prijeđenih samo 500 km, sada ide na aukciju.

image

Lanzante 911 Tag Turbo

RM Sothesby‘s

Aukcijska kuća koja prodaje automobil ovog vikenda na aukciji Monterey Car Week očekuje postići cijenu između 1,8 i 2,1 milijuna dolara. Riječ je o jedinom primjerku obojenom u Mintgrün boji, koji je nov dostavljen u SAD prije nego što se vratio u Veliku Britaniju, gdje ga je Lanzante u ožujku nadogradio i restaurirao.

image

Lanzante 911 Tag Turbo

RM Sothesby‘s

Svaki od proizvedenih modela TAG Turbo ima motor koji se zapravo koristio u svjetskom prvenstvu F1. Ovaj automobil opremljen je 1,5-litrenim V6 motorom s dva turbopunjača koji je Porsche razvio za McLaren MP4/2 i MP4/3, a bio je označen kao TAG, koji je u to vrijeme posjedovao udio u britanskom trkaćem timu.

image

Lanzante 911 Tag Turbo

RM Sothesby‘s

Korišten je za pogon Alain Prostova automobila na Velikoj nagradi Njemačke 1986. te Velikim nagradama Mađarske i Japana 1987. Tijekom mađarske utrke, Prost je završio na 3. mjestu, što znači da je upravo ovaj motor pokretao vozača koji je završio na postolju F1.

image

Lanzante 911 Tag Turbo

RM Sothesby‘s

Turbopunjeni V6 motor isporučuje 510 KS na stražnje kotače zahvaljujući šesterostupanjskom ručnom mjenjaču. Cosworth je također ugradio nove klipove, klipnjače, ventile, opruge ventila, turbopunjače i izmjenjivače topline ulja kako bi osigurao da je motor spreman za zahtjeve cestovne vožnje.

image

Lanzante 911 Tag Turbo

RM Sothesby‘s

Osim pravog motora trkaćeg automobila, TAG Turbo ima lagane karoserijske panele od karbonskih vlakana. Također ima dva hladnjaka iza prednje rešetke i posebno izrađen poklopac motora s prilagođenim međuhladnjacima, dok je kabina osvježena novom crnom kožom, zelenim i plavim platnenim umetcima i jednim od Porscheovih ažuriranih stereo sustava.

image

Lanzante 911 Tag Turbo

RM Sothesby‘s

Za sve koji traže restomod 911 s pričom jednako uvjerljivom kao i njegovim performansama, možda vrijedi pomno pogledati ponudu RM Sotheby‘sa. Ovo nije samo rijedak Porsche, već onaj koji premošćuje jaz između trkaće staze i ceste na način na koji to malo koji automobil ikada može učiniti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2025 10:27