Danas možda manje nego prije, ali to je pojava koja još nije iščeznula. Kineski automobili često ‘podsjećaju‘ na neka druga vozila snažnije nego što bi to trebali. Neki kineski automobili crpe više inspiracije nego inače. Ponekad su to robusni SUV-ovi sumnjivo poznatih oblika, drugi put su to snažni električni automobili s karoserijom koju ste već negdje vidjeli.
Ne nedostaju ni sportski modeli koji se pretvaraju da su ekskluzivni superautomobili, ali ispod haube kriju potpuno drugačiji svijet. Bilo da se radi o svjesnoj strategiji ili "slučajnoj" sličnosti, rezultat često zabavlja, iznenađuje, a u nekim slučajevima čak završava i na sudu.
Pogledajte samo Xiaomi SU7, rekli bismo brat blizanac ‘našeg‘ Porsche Taycana. Xiaomi SU7 je prvi električni automobil tehnološkog diva i već je od svojeg lansiranja izazvao val rasprava. Njegov prednji kraj, svjetla, linija krova i proporcije karoserije zapanjujuće podsjećaju na Porsche Taycan. Xiaomi tvrdi da je to rezultat aerodinamičkog razvoja i modernog pristupa dizajnu. Ipak, sličnost s njemačkim sportskim automobilom iznenađujuće je točna i ne može se zanemariti.
Krenimo dalje. Jedan od prvih uradaka na temu europskih modela koji je pobrao pažnju i podsmijehe bio je Shuanghuan SCEO - prekopirani BMW X5 prve generacije, a zanimljiv je i Zoyte SR9, doslovno preneseni Porsche Cayenne druge generacije.
Dizajn Suzhou Eagle Carrie modela bio je posebno zanimljiv - sprijeda je sličio na Ferrari F12, dok je straga preuzeo obrise Porschea Boxstera.
Nadalje, BAIC BJ80 jedna je od najvjernijih imitacija u segmentu terenskih vozila. Na prvi pogled izgleda kao klasični Mercedes G-klase: kvadratna karoserija, prednja rešetka, svjetla i stražnja vrata s rezervnim kotačem kopiraju original. Međutim, tehnologija ostaje jednostavnija. Budući da BAIC surađuje s Daimlerom, pravne granice kopiranja ostaju nejasne.
Ako skrenemo u monovolumensku klasu, imamo Lifan Xuanlang protiv Forda S-MAX. Lifan Xuanlang je primjer kako se gotovo cijeli automobil može "prenijeti" iz jedne kulture u drugu. Što se tiče dizajna, gotovo je identičan jednovolumenskom Fordu S-MAX, od oblika prednje maske i svjetala do linija karoserije i stražnjih dijelova. Unutrašnjost također ima sličnosti, iako je obrada materijala jednostavnija.
Tehnički, riječ je o običnom kineskom MPV-u s pogonom na prednje kotače, koji se trudi privući praktičnošću, a poznati izgled je samo bonus. Nismo još gotovi. Landwind X7 postao je poznat kao kopija Range Rovera Evoquea i simbol plagijata u dizajnu. Prednja maska, svjetla, linija krova i kabina bili su gotovo identični britanskom originalu. Land Rover je podnio tužbu i nakon dugog spora pobijedio.
Kineski sudovi priznali su kršenje prava na dizajn. Proizvodnja Landwinda je stoga zaustavljena. Zatim imamo Baojun. Baojun Yep je mali električni crossover s izrazito kutnom karoserijom i dizajnom koji podsjeća na Suzuki Jimny. Ima slične proporcije, svjetla i oblike blatobrana, ali umjesto terenskih mogućnosti nudi pogon na prednje kotače i urbani fokus.
Zanimljiva značajka je stražnji zaslon na kojem vozač može prikazivati tekstove, emojije ili personalizirane poruke. Malo prema luksuznijim markama. Huansu C60 je sportski SUV koji svojim dizajnom podsjeća na Lamborghini Urus. Prednja maska, elegantna silueta i cjelokupna vizualna kompozicija vrlo su bliski talijanskom originalu.
Dok Urus nudi performanse i eleganciju luksuznog segmenta, Huansu se više fokusira na pristupačnost i izgled. Ispod haube radi slabiji četverocilindrični motor, unutrašnjost je stroga, ali na prvi pogled izgleda ambiciozno. Neki od ovih automobila djeluju kao nevini pokušaji dizajnerskih eksperimenata, drugi poput otvorenih klonova poznatih modela.
Ponekad je to samo vizualna šala, drugi put ozbiljan pokušaj privlačenja kupaca poznatim izgledom po nižoj cijeni. Iako mnoge od ovih kopija tehnički znatno zaostaju za originalima, uspijevaju biti vizualno impresivne. A ponekad vas čak i nasmiju do suza.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....