Kineski GAC odigrao je jedan od najpametnijih poteza u dosadašnjem prodoru kineskih marki na europsko tržište. Umjesto da šalje gotove automobile preko oceana i plaća visoke carine, Aion V, njihov novi električni SUV od sada će se proizvoditi u Austriji, u slavnoj Magna Steyr tvornici u Grazu. Time GAC izbjegava stroge carinske barijere, a pritom se oslanja na jednog od najiskusnijih proizvođača automobila na svijetu.
Magna Steyr nije bilo kakva tvornica. Od Mercedes-Benz G-klase i Volkswagen Transportera T3, preko Mercedesa E i M-klase. Jaguara I-Pacea i E-Pacea, BMW-a Z4 i Toyote GR Supre, do BMW-a serije 5, u Grazu su nastajali neki od najpoznatijih modela u povijesti. Čak je i originalni BMW X3, kao i Aston Martin Rapide, izišao iz ove hale. Tvornica danas ima kapacitet oko 200.000 vozila godišnje, a povijest joj seže do 1904. godine kada se tamo proizvodio model Voiturette. Također tamo su nastajali Pinzgaueri, Haflingeri i slavni Puch 500. Malo je mjesta u Europi koja imaju toliko dugačku i raznoliku automobilsku lozu.
Danas se u Grazu i dalje proizvodi Mercedes G-klasa, Toyota GR Supra, W Motors Fenyr SuperSport, a od ove godine i cijela flota kineskih električnih modela - Aion UT, Aion V te Xpeng G6 i G9. Time Magna postaje ključna ulazna točka kineske e-mobilnosti u Europu. Zbog odlaska Jaguara, BMW-a i Toyote, tvornica je imala slobodne kapacitete, pa je ulazak GAC-a stigao u pravom trenutku za njih.
Sama taktika kineskih proizvođača sve je agresivnija. Xpeng već koristi metodu djelomičnog rastavljanja automobila u Kini, kako bi u Europu pristizali kao "dijelovi", čime se carine drastično smanjuju. GAC još nije potvrdio hoće li primijeniti isti model, ali je jasno da će Aion V imati ključnu prednost, bit će proizveden u Europi.
Aion V koristi modularnu AEP platformu, elektromotor od 181 KS i baterije od 62 do 90 kWh, s dosegom do 750 km prema CLTC-u. Po dimenzijama i tehnologiji cilja na BYD Atto 3 i Geely EX5, no činjenica da će izlaziti iz iste hale kao G-klasa daje mu ozbiljan adut u očima europskih kupaca.
Za europske proizvođače ovo nije dobra vijest. GAC, Xpeng i drugi sada ulaze u EU tržište bez ograničenja. Nema carina, dugotrajnog transporta, rizika logistike i velike birokracije. No uskoro stiže i nova prijetnja s istoka. Kineske automobilske kompanije više ne dolaze u Europu samo preko ugovornih proizvođača, već sve više grade vlastite tvornice na europskom tlu. BYD je već potvrdio izgradnju velike tvornice u Mađarskoj, Chery otvara proizvodne pogone u Španjolskoj, dok SAIC razmatra lokacije u Njemačkoj i Velikoj Britaniji.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....