PONOS NA 4 KOTAČA

Fićo fan klub: Tepaju im, daju im nadimke, u njima vode ljubav...

Sve ih povezuje strastvena ljubav prema oldtimerima koje ne bi prodali ni za kakve novce
Sve ih povezuje strastvena ljubav prema oldtimerima koje ne bi prodali ni za kakve novce

- Fićo je dizajniran za pet osoba: jedna sjedi za volanom, a ostale ga guraju - s ovom su nas pošalicom i u veselom raspoloženju dočekali fanatični zagrebački fićoljupci, koji se jednom na tjedan okupljaju u Voltinom naselju kod Elektrotehničke škole.

Nešto je očito očaravajuće u toj Zastavi 750. Toliko očaravajuće da se 28 ljubitelja udružilo i osnovalo Fićo fan klub. Kultni automobil, koji je simbolizirao početak motorizacije stanovništva u bivšoj državi i bio neupitni vladar tadašnjih cesta, danas je raritet koji pobuđuje veliko zanimanje javnosti, ali i nostalgična prisjećanja na romantično doba automobilizma. Članovi Fićo fan kluba oživljavaju ta sjećanja, poduzimaju sve da fićeki ne bi nestanu s naših cesta i pritom se dobro zabavljaju.

Naslijedili ih od roditelja

- Najprije podižemo poklopac motora, za koji mnogi vlasnici današnjih automobila ne znaju da je pozicioniran straga, razgledavamo motor i razmjenjujemo dijelove. Potom se obavještavamo o tome koji je autolimar najbolji i najjeftiniji. Možda smo nekome čudni, ali naša je ljubav prema fići neupitna - kaže predsjednik kluba Boris Butkoviž. Svaki fićo ima svoju priču, a većina ih je starija od svojih vlasnika, koji su ih većinom naslijedili od roditelja.

- Kad sam bio na putu dugačkom 480 kilometara, čak sam se četiri puta morao zaustavljati zbog kvara i putem ga popravljati. No, kako ga poznajem u dušu, popravak nije trajao predugo - kaže 25-godišnji Tomislav Perković.

Ni jedan nije na prodaju. Stari su tridesetak godina, u njih treba mnogo ulagati, a najvredniji među njima procjenjuju se na 25 tisuća kuna.

- Imam tri fićeka i ni jedan nije na prodaju. Prije nekoliko godina jedan me Nijemac slijedio petnaestak kilometara, sve do kuće, i molio me da mu ga prodam. Rekao sam mu da auto nema cijenu - kaže 54-godišnji Zdenko Šaban. Fićo im je neiscrpna tema. Tepaju mu, daju mu nadimke kao što su Victoria, Peglatron, Optimus... Članovi kluba smatraju da je unutrašnjost fićeka dovoljno prostrana, čak i za vođenje ljubavi.

Društvom za zaštitu fićeka

Vole ga i žene. Umirovljenica Jadranka Kulenović članica je fan kluba, a fićo je njezin auto iz snova.

- Nema većeg zadovoljstva od vožnje fićekom po gradu, kad vam prolaznici dižu palčeve i dive se ljupkom mališanu kao da se vozim u najnovijem Ferrariju - kaže obožavateljica koja fiću koristi samo u posebnim prigodama.

Članovi kluba nazivaju se Društvom za zaštitu fićeka jer im je glavni cilj očuvati ih na životu. Dijelove nabavljaju u Srbiji i na nekoliko mjesta u Zagrebu. Pozivaju sve obožavatelje na zajedničko druženje u Ulici Dragutina Golika 116, svake srijede u 19 sati. Tema je samo jedna: njegovo veličanstvo fićo.

U mirovini od 1980. godine

Kragujevačka Crvena zastava počela je proizvoditi Zastavu 750, prozvanu fićo, 1955. godine, a zadnji je primjerak proizveden prije 25 godina. Talijanski Fiat prije tri godine odlučio je odati počast fići i proizveo novi model Fiata 50 0. Legenda se nastavlja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. prosinac 2025 14:14