TALIJANSKI DRAGULJ

Ima li zainteresiranih? Prodaje se 3.5 V10 motor iz nevjerojatne Alfe Romeo 164 ProCar!

Tko zna, možda nas za koju godinu iznenadi neki ludi projekt kojeg će pokretati upravo ovaj Alfin V10
Alfa Romeo V10 F1 motor
 Collecting Cars, Alfa Romeo

Suludi konceptni automobili s F1 motorima poput Renaulta Espacea F1 s V10 motorom, ili BMW-a X5 V12 Le Mans puno su poznatiji od jedne talijanske kreacije punog naziva Brabham Alfa Romeo 164 Procar s 3.5 V10 od 620 KS.

Sada nas je na ovaj pomalo zaboravljeni projekt podsjetila jedna ponuda na aukciji: naime, putem kuće Collecting Cars prodaje se samo 3,5-litreni V10 Alfa Romeo motor interne oznake V1035, jedan od samo 15 jedinica stvorenih za sezonu F1 1990. godine za bolid Ligiera JS33, ali od kojeg je vodstvo momčadi u zadnji čas odustalo od njega u korist Cosworthovog stroja..

image
Alfa Romeo V10 F1 motor
Collecting cars


Brutalni Alfa Romeo koji sliči na Alfu 164, ispod kože je sve samo ne Alfa 164, a projekt je napravljen u suradnji Brabhamom krajem 1980-ih i naravno apsolutno je jedinstven s V10 atmosfercem koji je 164 Pro-Car do 100 km/h tjerao za 2 sekunde i do maksimalnih 330 km/h. I danas respektabilno!

Iza svega je stajala ideja o natjecanju "turističkih" automobila (gotovo) serijskog izgleda s najfinijom F1 trkaćom tehnologijom.

image
Alfa Romeo 164 ProCar
Alfa Romeo


Tadašnji šef udruge One Constructors Association (FOCA) Bernie Ecclestone želio je naime lansirati novu seriju turističkih automobila i pokazati kako je to učinjeno s Alfa Romeom 164 Procar. Alfa ProCar vozila trebala bi biti homologirana u novoj Grupa "S", a osnova za konverziju je obični 164, koji je tada na tržište plasiran kao luksuzna limuzina.

image
Alfa Romeo 164 ProCar
Alfa Romeo


No bolid je samo po "silueti" bila Alfa 164 dok je ispod dolazila aluminijsko-Nomex-Honeycomb laka monocoque šasija iz Formule 1 momčadi Brabham i Alfa Corse.
Srednji dio izrađen je od aluminija, a prednji i stražnji dio izrađeni su od karbona/kevlara. Uobičajeni mehanizam zaključavanja poklopca motora i vrata prtljažnika zamijenjen je brzim otvaranjem, pa su korišteni popularni zatvarači s brzim otpuštanjem.

image
Alfa Romeo 164 ProCar
Alfa Romeo

Oba karbonska dijela tijela mogu se lako ukloniti radi brzih intervencija. Ali, apsolutni vrhunac je ispod haube! Međutim, ne ispod "poklopca motora", već ispod krova, ali ga možete nazvati i poklopcem motora. Tamo je bio ugrađen 3,5-litreni V10 s cilindrima pod kutom od 72 stupnjeva, koji međutim, nikada nije korišten u Formuli 1.
U ProCaru je, dakle, na 750 kg proizvodio 620 KS, a snaga se na kotače prenosila putem 6-stupanjskog mjenjača, a ovaj projektni bolid do krajnjih granica tjerao je tijekom testnih vožnji 1988. čuveni talijanski trkač Ricardo Patrese.

image
Alfa Romeo V10 F1 motor
Collecting Cars

Vizualno, osim velikog stražnjeg krila na poklopcu prtljažnika, sve je uglavnom standardno, a tu su bili i kočioni sustav Formule 1 s monoblok kočionim čeljustima, uključujući više klipnu tehnologiju i kočne diskove od karbonskih vlakana.
Nažalost, niti jedan drugi proizvođač nije bio spreman prihvatiti mamac i obvezati se na izgradnju vlastitih trkaćih bolida i Grupa "S" se nikada nije ostvarila.

image
Alfa Romeo V10 F1 motor
Collecting Cars

Dakle, usprkos svojoj važnosti kao prvog modernog F1 V10 motora, koji je prethodio i Hondinim i Renaultovim naporima, Alfin V10 nikada nije dokazao svoju vrijednost, a očito je da je ovaj primjerak motora s aukcije motora Alfa Romeo dugi niz godina čuvala.

Aukcija završava u petak, a trenutno najveći ponuđen iznos je 5250 funti, što znači da bi se ovaj talijanski stroj mogao dobiti po relativno pristupačnoj cijeni. Tko zna, možda nas za koju godinu iznenadi neki ludi projekt kojeg će pokretati upravo ovaj, nikad potpuno iskorišten Alfin V10 stroj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. travanj 2024 22:26