Zbog malog broja proizvedenih primjerka, Ferrariji 250 GTO se pojavljuju na aukcijama prilično rijetko, no najnovija aukcija koju priređuje Mecum Auctions nudi nešto zaista jedinstveno. Čak i među ekstremno rijetkim automobilskim ikonama poput Ferrarija 250 GTO, ovaj primjerak zauzima potpuno zasebnu kategoriju. Naime, to je jedini 250 GTO koji je Ferrari ikad obojao u bijelu boju, službeno nazvanu Bianco. Od ukupno 36 proizvedenih, samo je ovaj izašao iz Maranella u takvoj specifikaciji, što ga čini vjerojatno najrjeđim GTO-om ikad ponuđenim na prodaju.
No nije sve samo u boji, auto ima i odličnu "priču". Kupljen je 1962. godine za privatni britanski tim vlasnika Johna Coombsa, gdje je odmah krenuo skupljati rezultate na utrkama, jednu pobjedu i pet drugih mjesta u GT klasi. Za volanom su mu bila neka od najvećih imena tog vremena, među njima i Graham Hill te Roy Salvadori. Kratko nakon toga, ovaj GTO je dobio još jednu zanimljivu epizodu, naime posuđen je Jaguarovu trkaćem odjelu za testiranje aerodinamike i pogona.
Godine 1963. Jack Sears, višestruki pobjednik raznih britanskih prvenstava i dvostruki pobjednik Le Mansa u nižim klasama, odvezao ga je do pobjede u GT klasi na Guards Trophyju u Brands Hatchu, a potom ga i sam kupio, zadržavši ga gotovo tri desetljeća. Od 1999. nalazi se u prestižnoj kolekciji Jona Shirleyja, čime je njegova povijest dodatno osigurana.
Vanjski dio vozila vraćen je u originalnu Bianco boju uz trkaće Goodwood Tourist Trophy oznake iz 1962. koje je koristio Hill. Unutrašnjost je, pak, zadržana u izrazito rijetkom originalnom stanju, što danas vrijedi gotovo jednako kao i samo vozilo. Coombsova improvizacija, dovod svježe zraka iz otvora maglenke u kabinu i dalje je na svom mjestu, kao relikt vremena kad su trkaći timovi rješenja pronalazili doslovno u hodu.
Mehanika ostaje "sveta Ferrarijeva klasika". Tu su 3.0 aluminijski V12, ručni mjenjač s pet stupnjeva, žbičani naplatci i karoserija čije linije danas izgledaju jednako savršeno kao i prije više od 60 godina.
Mecum Auctions nije objavio procjenu cijene, ali što se može očekivati ja jasno. Naime, jedan je GTO prodan za 38 milijuna dolara 2014., drugi za 48 milijuna 2018., a treći za 51 milijun 2023. godine. Sva tri bila su crvena, a uskoro ćemo saznati koliko vrijedi jedini bijeli.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....