Jedna od najvećih modernih pošasti je upotreba pametnih telefona tijekom vožnje. Policijski službenici već godinama na seminarima o sigurnosti prometa na cestama kao papagaji upozoravaju da je korištenje telefona u vožnji postao jedan od najvećih uzročnika prometnih nesreća. Čak više i od prevelike brzine ili alkoholiziranosti.
Moderna ovisnost koja nije za taoce uzela samo mlade ljude, već i veliku većinu odraslih, ne dopušta vam da određeno vrijeme ne gledate u zaslon svog telefona. Ovisnost o raznim sadržajima koji nude platforme poput Instagrama ili Tik Toka, većinu ljudi pretvara u zombije koji ne skidaju pogled s mobilnog uređaja.
Pa tako si ne mogu pomoći niti dok voze. Šokantno novo istraživanje pokazalo je da devet od deset vozača u Velikoj Britaniji ne može završiti putovanje bez da ih ometa telefon. Samo 10 posto može prijeći put od početka do kraja bez korištenja uređaja na bilo koji način, otkrila je analiza podataka o vožnji prikupljenih na uzorku od pola milijuna vozača tijekom posljednjih 12 mjeseci, objavio je Daily Mail. Više od 2.300.000 registriranih vozača motornih vozila bilo je na našim cestama početkom 2024. godine.
Dakle, lako je izračunati da njih 2,070.000 barem jednom na bilo koji način upotrijebi mobitel tijekom samo jedne vožnje. Podaci od kojih se smrznete i koji vam mogu natjerati suze na oči.
Ako ste pješak, primjerice, vi nikad ne znate jeste li sigurni ako stupite na pješački prijelaz gdje imate pravo prednosti. Jer vozač u vozilu koje dolazi vrlo se vjerojatno koristi mobitelom. Istraživanje je provedeno na uzorku od pola milijuna vozača uz korištenje podataka osiguravateljskih kuća. Korištenje mobitela podijelili su u tri razine: nisku, srednju i visoku razinu rizika. Nisku razinu je uključivao vozače koji primaju pozive putem Bluetootha. Iako to ne zahtijeva od vozača da dodiruje svoj telefon te stoga nije kažnjivo, povećava rizik od kognitivnog ometanja odvlačeći dio pažnje vozača od vožnje.
Srednji rizik obuhvaća kada vozači prihvaćaju videopozive na svom pametnom telefonu ili razgovaraju preko zvučnika, što zahtijeva da dodiruju uređaj. Najviša razina ometanja je kada vozači dodiruju i gledaju zaslon telefona umjesto ceste i promet oko sebe, što je opet kažnjivo.
No ovdje vrlo lako možemo povući paralelu i s velikim dodirnim zaslonima multimedije, koji se danas nalaze u svakom novom modelu vozila. Nekoć vrlo lake radnje poput podešavanja klima uređaja ili prebacivanja radio postaja, danas su postale u većini slučajeva vrlo odvraćajuće radnje koje bitno utječu na pozornost vozača. Stoga se u posljednje vrijeme sve glasnije govori o tome da bi se takvi sustavi mogli zabraniti, odnosno da bi se osnovnim funkcijama trebalo moći pristupiti putem fizičke tipke ili kotačića.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....