RESTOMOD

Još jedan povratak kultnog sportskog modela: Lotus Esprit V8 dolazi na ceste u modernom izdanju

Plan je proizvesti 50 primjeraka, baziranih isključivo na originalnim Esprit V8 modelima, kojih je ukupno proizvedeno 1237 primjeraka

Encor Series1

Plan je proizvesti 50 primjeraka, baziranih isključivo na originalnim Esprit V8 modelima, kojih je ukupno proizvedeno 1237 primjeraka

Ime tvrtke Encor sigurno neće "zazvoniti" široj publici. Riječ je o novoj britanskoj tvrtki iza koje stoji mala, ali impresivna skupina ljudi s više od tri desetljeća iskustva u automobilskoj industriji. U njihovim biografijama stoje Pagani, Koenigsegg, Aston Martin, Porsche i Lotus, kao i projekti poput Lotusa Emire, posebnih programa individualizacije i razvoja trkaćih tehnologija. Prvi rezultat tog znanja zove se Encor Series 1, a riječ je o modernoj reinterpretaciji legendarnog Lotusa Esprit V8.

image

Encor Series1

Osnova projekta je originalni Lotus Esprit V8, što znači da je zadržana kultna backbone šasija, kao izravna posveta filozofiji Colina Chapmana. Sve ostalo napravljeno je ispočetka. Karoserija je u potpunosti nova, ali vjerno slijedi linije Esprita iz sedamdesetih, osamdesetih i devedesetih godina. Oblik je prepoznatljiv na prvi pogled, no detalji su suvremeni. Tu su novi odbojnici, preciznije proporcije, veći kotači (17-inčni sprijeda i 18-inčni straga), LED svjetla... Ono najvažnije prekopni farovi, kao na originalu, ostaju.

image

Encor Series1

Ispod karoserije napravljena je ozbiljna modernizacija. Ovjes je potpuno novi, s komponentama inspiriranima onima iz završne serije Esprita Sport 350 iz 1999. godine, Bilstein amortizerima i unaprijeđenim osovinama. Upravljač ima hidraulički servo, ali tvrtka obečava da on pruža onaj čuveni Lotusov osjećaj na volanu. Masa vozila iznosi oko 1200 kilograma, što je u današnjem svijetu superautomobila gotovo izuzetno malo.

image

Encor Series1

Ni motor nije ostao netaknut. Originalni 3,5-litreni V8 temeljito je obnovljen i moderniziran, s kovanim klipovima, većim injektorima, unaprijeđenim turbopunjačima i ispušnim sustavom od nehrđajućeg čelika. Rezultat je 400 KS i 475 Nm, ubrzanje do 100 km/h za oko četiri sekunde i najveća brzina od oko 280 km/h. I ono što će razveseliti puriste, ručni mjenjač je jedina opcija.

image

Encor Series1

Unutrašnjost zadržava prepoznatljiv kokpit, ali je izvedena s modernim materijalima i tehnologijom. Koža, Alcantara i aluminij kombiniraju se s digitalnom klimatizacijom, Apple CarPlayem, kamerama 360 stupnjeva i infotainment sustavom kakav koriste proizvođači poput Paganija. Sve je diskretno integrirano, bez narušavanja karaktera izvornog automobila.

image

Encor Series1

Plan je proizvesti 50 primjeraka, baziranih isključivo na originalnim Esprit V8 modelima, kojih je ukupno proizvedeno 1237 primjeraka. Prvi primjerci trebali bi biti isporučeni već u travnju, a cijena prerade kreće se oko 500.000 eura, bez donorskog autombila.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 18:37